به گزارش پارس نیوز، 

منابع معارض نزدیک به شبه‌نظامیان مسلح مورد حمایت آنکارا در ادلب با استناد به تحولات میدانی، تأکید می‌کنند که ارتش سوریه مطمئنا سیطره خود بر «منطقه غیرنظامی»، که توافق سوچی میان ترکیه و روسیه بر آن تصریح می‌کند، تثبیت می‌کند.

منابع مذکور به روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از رهبرات رده نخست گروه موسوم به «جریان آزادی‌بخش ملی» اعلام کردند که تحلیل‌ها و اطلاعات رهبران این گروه از زمان تصویب «توافق سوچی» در 17 ماه گذشت میلادی بر این تأکید دارند که «غیرنظامی» فعلا «مرحله‌ای موقت» در کارنامه درگیری‌ها در ادلب بین ترکیه و همپیمانان محلی آن با داعش است و عملیات آزادسازی سرتاسر استان ادلب «در چندین مرحله» انجام، و با «غیرنظامی ساختن» آغاز می‌شود.

این مابع تصریح کردند که «متقاعد شدن» شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه درباره سیطره ارتش سوریه بر «منطقه غیرنظامی»، با توجه به سیر تحولات به‌ویژه اصرار گروه‌های تررویستی از جمله جبهه النصره بر مخالفت با خروج از این منطقه، «قطعی» شده است.

از سوی دیگر، این شبه‌‌نظامیان با جنگیدن با جبهه‌النصره یا دیگر گروه‌های تروریستی جهت بیرون راندن آنها از «منطقه غیرنظامی» ابراز مخالفت کرده‌اند. ترکیه به رغم این‌که دشمنی‌اش با این گروه‌ها را کتمان نمی‌کند، ولی رغبتی به گشودن جبهه‌های نبرد با «تندروها» ندارد؛ چرا که این امر به منافع آن در ادلب آسیب می‌زند و خسارت‌هایی نیز به مرزهای جنوبی با ادلب، که کنترل کامل آن را در دست دارد، وارد می‌کند.

به گفته منابع مذکور، شکست جبهه‌النصره در «منطقه غیرنظامی» و عقب‌نشینی‌اش از آن، مقدمه‌ای برای فروپاشی این گروه تروریستی در سرتاسر استان ادلب است که بیش از یک‌سوم آن را تحت اشغال خود دارد.