به گزارش پارس نیوز، 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در یک نشست منطقه‌ای در اندیشکده مطالعاتی والدای مسکو سخنرانی می‌کرد، در ارتباط با منطقه عاری از سلاح در سوریه گفت که تلاش‌ها برای تکمیل این منطقه همچنان با مشارکت ترکیه ادامه دارد.

پوتین همچنین در ارتباط با سوریه اظهار داشت که طی چند سال گذشته ما توانستیم 95 درصد از خاک سوریه را آزاد کنیم که این در درجه نخست اهمیت قرار دارد و سپس این که توانستیم ثبات را به سوریه بازگردانیم و از فروپاشی دولت جلوگیری کنیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین در ارتباط با روابط کشورش با غرب گفت که مسکو آماده همکاری با کشورهای غربی بویژه آمریکاست، هرچند امیدوار است رویکرد خصمانه نسبت به روسیه که بیشتر ناشی از مسائل داخلی در آمریکاست، اصلاح شود.

پوتین همچنین با مثبت ارزیابی کردن دیدار اخیر خود با دونالد ترامپ در فنلاند، به این موضوع نیز اشاره کرد که دارای اختلاف نظرهای مختلفی با همتای آمریکایی خود است.

رئیس جمهور روسیه در پایان به ساخت موشک‌های ماورا صوت نیز اشاره کرد که طی چند ماه آینده رونمایی خواهد شد و روسیه را از رقبای خود در این حوزه جلو خواهد انداخت.

پوتین در پاسخ به سئوالی درباره پاسخ روسیه علیه کسانی که سلاح هسته ای علیه روسیه به کار گیرند اعلام کرد که آنها به آسانی هلاک خواهند شد.