به گزارش پارس نیوز، 

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری اعلام کرد بسیاری در ترکیه از سخنرانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتقد سعودی) به شدت انتقاد می‌کنند و آن را سخنرانی شکست خورده توصیف کردند.

مخالفان این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا حضور گروه تحقیق ترکیه‌ای در کنسولگری سعودی در استانبول ده روز طول کشید؟ سخنرانی اردوغان برای بسیاری ناامید کننده بود زیرا او اعلام کرده بود حقایق را درباره این پرونده به طور کامل بر ملا خواهد کرد.

دولت ترکیه پیشتر اعلام کرده بود امروز سه‌شنبه تمام حقایق درباره پرونده جمال خاشقجی را اعلام خواهد کرد و بر عزم خود در خصوص روشن کردن تمام زوایای این مسئله تاکید کرده بود. در همین راستا رجب طیب اردوغان امروز در سخنانی در پارلمان این کشور -که به سخنرانی اعلام حقیقت درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی معروف شده بود- ضمن تسلیت به خانواده خاشقجی و اصحاب رسانه، به بیان جزئیاتی درباره جنایت صورت‌گرفته در کنسولگری عربستان در استانبول پرداخت.

بخش اعظم سخنان امروز اردوغان، تکرار مطالبیبود که در روزهای پس از ناپدید شدن خاشقجی از سوی رسانه‌های این کشور منتشر شده بود.