به گزارش پارس نیوز، 

شبکه سی ان ان به نقل از منبعی که آگاه خوانده، اعلام کرد مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار سه شنبه خود با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به وی گفته است سعودی‌ها باید به سرعت تحقیقات خود را در مسئله ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار معارض انجام دهند.پامپئو به بن سلمان گفته است که آینده‌اش در بوته آزمایش قرار دارد.

منبع مذکور گفته است نباید لبخندهای تصاویر پامپئو و بن سلمان را اشاره‌ای به اینکه دیدار دوستانه بوده، قلمداد کنیم، این لبخند‌ها در پایان تصویر پایان یافته است، چرا که پامپئو به سعودی‌ها گفته است زمان کوتاه است و آنها باید با افراد ذیربط به طور جدی برخورد کنند.

پامپئو به بن سلمان گفته است به صراحت می‌گویم اگه کاری انجام ندهند ایالات متحده حتما با این مسئله برخورد خواهد کرد، ایالات متحده تدابیری را اتخاذ خواهد کرد، زیرا جهان خواستار آن  است و رئیس جمهور دونالد ترامپ هم مجبور خواهد شد این کار را به سبب فشار جهانی انجام دهد.

به گفته این منبع، وزیر خارجه آمریکا به ولیعهد سعودی گفته است آینده‌اش در بوته آزمایش قرار دارد.

منبع مورد اشاره سی ان ان به چگونگی واکنش و پاسخ محمد بن سلمان یا سعودی‌ها در قبال اظهارات پامپئو اشاره نکرده اما از قول بن سلمان گفته است پیام دریافت شد.

جمال خاشقجی دوم اکتبر(10 مهر) برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. هر چند مقامات سعودی ادعا کرده بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما وجود شواهد و مدارک مستدل و غیر قابل انکار و اظهارات مقامات ترکیه،‌تاکیدی بر این حقیقت است که ماموران سعودی، خاشقجی را به طرز وحشیانه‌ای در کنسولگری به قتل رسانده‌اند، با محرز شدن دست داشتن رژیم سعودی در ترور خاشقجی، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم به صراحت گفته است خاشقجی در کنسولگری سعودی به قتل رسیده، با این حال ترامپ برای نجات بن سلمان از طریق داستان سرایی و ادعای اینکه عناصر خودسر سعودی در این ترور دست داشته‌اند، به میدان آمده است تا وی را از این جنایت تبرئه کند، که البته به نظر می‌رسد این کار را با کسب منافع مالی قابل توجه به پیش می‌برد، هر چند برخی منابع از احتمال برکناری محمد بن سلمان و جایگزینی برادرش خالد بن سلمان به عنوان ولیعهد سخن گفته‌اند.