به گزارش پارس نیوز، 

سازمان دیده بان حقوق بشر در وبسایت خود به انتقاد از امارات متحده عربی به دلیل بازداشت «متیو هیج»، استاد 31 ساله دانشگاه دورام انگلیس بدون طرح هیچگونه اتهام علیه او پرداخت.

«مایکل پیج»، معاون امور خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر در این خصوص اعلام کرد: امارات متحده عربی وقت و زمان قابل توجهی را برای اینکه خود را به عنوان یک کشور پیشرفته و آزادیخواه نشان دهد، صرف می کند؛ اما پرونده هیج نشان داد که آنها یک دولت استبدادی هستند که هیچ احترامی برای قوانین قائل نیستند. حاکمان امارات نمی توانند تا چندین ماه اساتید دانشگاه ها را در سلول های انفرادی بیاندازند.

نیروهای امنیتی امارات در تاریخ 5 مه سال جاری میلادی «متیو هیج» را در داخل فرودگاه بین المللی دبی بازداشت کردند. امارات در 16 اکتبر وی را به جاسوسی متهم کرد. وی قرار است بار دیگر در تاریخ 24 اکتبر مقابل دادگاه حضور یابد. همسر هیج به سازمان دیده بان حقوق بشر گفته است که نیروهای امنیتی امارات همسرش را برای مدتی طولانی در سلول های انفرادی نگه داشته اند.

این درحالی است که به گفته متیو هیج، او برای انجام یک سری امور کاری مرتبط با پایان نامه دکترای خود به امارات سفر کرده بود.