به گزارش پارس نیوز، 

عربستان سرانجام موافقت خود را با بازرسی محل اقامت سرکنسول این کشور در استانبول اعلام کرد.

یک منبع آگاه در دفتر دادستانی ترکیه به شبکه الجزیره خبرد داد که ریاض مجوز ورود بازرسان ترکیه‌ای به منزل سرکنسول این کشور در استانبول را صادر کرده است.

به گفته این منبع آگاه تیم تحقیقاتی ترکیه برای تکمیل اطلاعات خود تا ساعات آینده بازرسی از منزل سرکنسول عربستان را آغاز می‌کند.

مقامات دادستانی ترکیه گفته‌اند بازرسی از محل اقامت سرکنسول عربستان بخش مهمی از تحقیقات پرونده «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار ناپدیدشده عربستانی است. «محمد العتیبی» سرکنسول سعودی، دو روز پیش ترکیه را به مقصد عربستان ترک کرد.

همچنین پایگاه العربی الجدید به نقل از خبرگزاری آناتولی روز چهارشنبه گزارش داد هم‌اکنون 11 نفر از مقامات سعودی در محل اقامت سرکنسول عربستان در شهر استانبول حضور دارند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد محمد بن سلمان، سه‌شنبه 10 مهر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و برخی گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن جسد مثله‌ شده وی در یکی از خیابان‌های استانبول است.

رسانه‌های ترکیه‌ای  به نقل از مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند که فیلم و نوار صوتی شکنجه و قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان از سوی عوامل امنیتی سعودی را در اختیار دارند. حکومت عربستان تاکنون درباره گزارشهای رسانه‌ها و مقامات ترکیه موضع‌گیری روشنی نداشته است.

پیش از این تیم تحقیقاتی ترکیه کنسولگری عربستان را بازرسی و اعلام کرد شواهدی مبنی بر قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان پیدا کرده است.

همزمان با عملیات تجسس در کنسولگری عربستان، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از منابعی آگاه گزارش داد حکومت عربستان در حال تهیه گزارشی است که ضمن پذیرش قتل جمال خاشقجی اعلام می‌کند این جنایت از سوی  «عوامل خودسر» و در حین بازجویی از وی صورت گرفته و هیچ دستوری از مقامات بالاتر وجود نداشته است.