به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه، جلسه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه به درگیری لفظی میان نماینده سوریه و «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان تبدیل شد.
درحالی که این روزها انگشت اتهام افکار عمومی در حادثه قتل خاشقچی به سمت سعودی ها نشانه رفته است جلسه شورای امنیت نیز از این موضوع دور نماند و نماینده سوریه با حمله به نماینده عربستان او را ضربه فنی کرد.
طبق این گزارش الجعفری در این جلسه گفت: نماینده سعودی از تصمیم دولت کشورش برای کمک به ملت سوریه سخن گفت در حالی که فراموش کرده است آل سعود مسئول اول ظهور و گسترش تروریسم در سوریه، عراق، لبنان، اردن، مصر، لیبی ، افغانستان، نیجریه و جنوب شرق آسیا است.
وی افزود: سعودی ها که خود یک روزنامه نگار را به شکل فجیع می کشند حق ندارند در امور داخلی سوریه دخالت کنند.
خاشقچی در 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.
روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشت که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.
وی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود.
دیروز رسانه های ترکیه ضمن معرفی پنج نفر از اتباع عربستانی به عنوان متهمان قتل خاشقچی، جزئیات بیشتری از مدارک صوتی ساعات اولیه بازداشت و قتل خاشقچی را منتشر کردند.
خاورم**9366**1049