به گزارش پارس نیوز، 

براساس اطلاعات منتشر شده توسط یک مقام امنیتی ترکیه، قاتلان «جمال خاشقجی» نویسنده منتقد سعودی از دو هفته پیش از آن که او به کنسولگری عربستان در استانبول وارد شود، منتظر ورود او بوده‌اند.

در گزارش نیویورک تایمز گفته شده اطلاعات جدید مقام امنیتی ترکیه براساس یک صدای ضبط شده بدست آمده و نشان می‌دهد که قاتلان او از مدت‌ها قبل منتظر ورود به ساختمان کنسولگری بوده‌اند.

در این گزارش همچنین گفته شده که کسانی که خاشقجی را به قتل رساندند، اول انگشتان او قطع کرده و سپس گردن او را از پشت زدند.

براساس صدای بدست آمده، خاشقجی در همان دقایق اول کشته شده، اما قاتلان او پس از دو ساعت محل را ترک کرده‌اند.

در این گزارش همچنین گفته شده است که یک تیم ۱۵ نفره نزدیک به ولیعهد عربستان سعودی در ساعت ۱ و ۱۵ دقیقه بعدازظهر در تاریخ ۲ اکتبر در انتظار ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری بوده‌اند و بعد از آن که خاشقجی به دفتر محمد العطیبی، کنسول عربستان وارد شده، افراد دیگری اقدام به بازداشت، کتک کاری و شکنجه او کردند و در نهایت انگشتان او را بریدند.

براساس گزارشی که به صدای ضبط شده استناد دارد، العطیبی، کنسول عربستان از عوامل حادثه درخواست می‌کند که این اقدامات را در خارج از ساختمان کنسولگری انجام دهند، اما آن‌ها کنسول عربستان را تهدید به قتل و مجبور به سکوت درباره حادثه می‌کنند.