به گزارش پارس نیوز، 

دفتر رسانه ای وزارت دادگستری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این محکومان بر اساس قانون مبارزه با تروریسم و بعد از انجام کلیه مراحل قانونی، به اعدام محکوم و این حکم درحق آنان اجرا شد. 

وزارت دادگستری عراق در بیانیه اش تاکید کرده است که همچنان به اجرای احکام قضایی در چارچوب قانون و تسریع در روندهای قانونی آن ادامه می دهد.

گفتنی است دادگاه های عراق هر از چندی احکام اعدام علیه تروریست های داعشی عراقی یا اتباع خارجی صادر می کنند. 

روند قطعی شدن حکم اعدام در عراق پیچیده و طولانی است و پس از صدور آن از سوی دادگاه بدوی و تایید آن در دادگاه تجدیدنظر، توسط کمیته های تخصصی در شورای عالی قضایی بررسی و در صورت تایید به ریاست جمهوری ارسال می شود و پس از امضای رییس جمهوری، وارد مرحله اجرا می گردد. 

وزارت دادگستری عراق از سال گذشته اجرای احکام اعدام را در حق محکومان به انجام عملیات تروریستی آغاز کرده و تاکنون در چند موارد احکام اعدام را به اجرا گذاشته است.

این اقدام وزارت دادگستری عراق، گرچه با پاره ای از اعتراضات نهادهای مدعی حقوق بشر مواجه شده اما افکار عمومی این کشور از آن استقبال کرده و آن را برای مبارزه با تروریسم و حفظ آرامش و امنیت جامعه ضروری تلقی می کنند.

وضعیت امنیت عمومی عراق از جمله بغداد پایتخت در طول سالجاری نسبت به سنوات گذشته آرام تر بوده اما هر از چندی عناصر پراکنده داعش که در عراق از آنها به 'هسته های خفته' تعبیر می شود به عملیات تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در این کشور دست می زنند. 

همزمان نیروهای امنیتی عراق نیز در طول یکسال گذشته عملیات اطلاعاتی و امنیتی گسترده ای را برای ردگیری و بازداشت یا انهدام این هسته های خفته داعش در مناطق مختلف عراق اجرا کرده اند.