به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، افزایش کسری بودجه آمریکا در این سال در حالی اعلام شده که برنامه کاهش مالیاتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا باعث شده که دولت وام های سنگینی دریافت کند تا هزینه ها را تامین کند.
وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در مقایسه با سال مالی 2017 میلادی 113 میلیارد دلار افزایش داشته است. انتظار می رود وضعیت بدهی ها در سال های آتی وخیم تر شود به ویژه آن که انتظار می رود میزان کسری بودجه در دولت ترامپ به 1 تریلیون دلار در سال 2019 برسد.
افزایش کسری بودجه به این دلیل است که درامد مالیاتی با هزینه های دولت مطابق نیست. سال مالی دولت آمریکا از اکتبر تا سپتامبر است.
درآمد مالیاتی آمریکا در سال مالی 2018 ثابت بوده در حالی که هزینه ها افزایشی 3.2 درصدی را داشته است که این افزایش به دلیل اختصاص بودجه بیشتر از سوی کنگره به برنامه های داخلی و نظامی بوده است.
کاهش درآمدها بعد از ماه دسامبر رخ داد که ترامپ قانون کاهش 1.5 تریلیون دلاری مالیات ها در یک دهه آینده را امضا کرد. مقامات فدرال رزو (بانک مرکزی آمریکا) انتظار دارند رشد اقتصادی در سال جاری میلادی 3.1 درصد رشد باشد. این در حالیست که دولت ترامپ ابتدا وعده داده بود که کاهش مالیاتی با رشد اقتصادی قوی تر هزینه ها را جبران می کند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که منبع اصلی افزایش کسری بودجه هزینه های دولت است و ربطی به کاهش مالیاتی ندارد.
«ویلیام گیل» از کارشناسان ارشد موسسه بروکینگز برخلاف دیدگاه دولت ترامپ، معتقد است که بعید به نظر می رسد کاهش مالیاتی به رشد اقتصادی در بلندمدت کمک کند. بیشتر براوردها نشان می دهد که کسری بودجه با افزایش هزینه های اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و دیگر برنامه ها افزایش بیشتری خواهد داشت.
وی گفت: کنگره و دولت آمریکا با کاهش مالیاتی در سال 2017 که وضعیت اقتصادی نسبتا قوی بود، نه تنها یک فرصت طلایی برای آغاز رفع مشکلات مالی را از دست دادند بلکه در واقع این مشکل را وخیم تر کردند.
دولت ترامپ در گزارش بازنگری بودجه میان دوره ای خود، پیش بینی کرد کسری بودجه خود در سال 2019 به 1.09 تریلیون دلار برسد. پیش بینی کسری بودجه در گزارش دولت 1.08 تریلیون دلار برای سال 2020 خواهد بود.
آخرین بار که کسری بودجه دولت فدرال به بالای 1 تریلیون دلار رسید بین سال های 2009 تا 2011 بود که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا از کاهش مالیات، افزایش هزینه ها و حمایت از نظام بانکی برای مقابله با بحران مالی و رکود بزرگ سال 2009 استفاده کرد که وخیم ترین افت اقتصادی از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 بود.
به گزارش ایرنا، ترامپ دسامبر گذشته قانون اصلاحات مالیاتی را امضا کرد که به گفته منتقدانش بیشتر به نفع ثروتمندان است.
قانون اصلاحات مالیاتی آمریکا که بزرگترین در نوع خود در 30 سال گذشته است، مالیات شرکت ها را از 35 درصد به 21 درصد کاهش می دهد.
این در حالی است که مالیات افراد حقیقی به طور متوسط تنها 900 دلار در سال و به صورت موقت کاهش می یابد.
منتقدان می گویند این قانون که پس از ماه ها کش و قوس و در میان مخالفت دمکرات ها تصویب شد، ظرف 10 سال 1.5 تریلیون دلار به بدهی های خارجی آمریکا که در حال حاضر 20 تریلیون دلار است، می افزاید.
اروپام**9158**2040