به گزارش پارس نیوز، 

وی که امروز (یکشنبه) در مراسم هفتمین روز درگذشت «آمنه سلامه» مادر شهید «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب الله سخن می گفت، تصریح کرد: در حال حاضر بحث های جدی و بی سابقه ای بین طرف های مختلف سیاسی مرتبط با تشکیل دولت در جریان است و تلاش های گسترده ای برای به سرانجام رسیدن تشکیل دولت صورت می گیرد. 

مقام ارشد حزب الله لبنان ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها به نتیجه نهایی برسد و دولت فراگیر ملی با حضور همه طرف ها بدون به حاشیه رفتن کسی تشکیل شود. 

وی تاکید کرد که در صورت ادامه تاخیر در روند تشکیل دولت، این مساله نه تنها پیامدهای منفی بر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و معیشتی خواهد داشت، به ثبات لبنان نیز آسیب خواهد زد.

«سعد الحریری» سوم خرداد امسال پس از کسب حمایت اکثریت پارلمان جدید لبنان، از سوی «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه معرفی شد اما این ماموریت به دلیل اختلاف گروه های لبنانی بر سر سهمیه کرسی های وزارتی به سرانجام نرسیده است.

الحریری سه شنبه هفته پیش گفت که تا 10 روز دیگر دولت تشکیل خواهد شد اما اگر نتواند این ماموریت را انجام دهد دیگر نمی خواهد بار دیگر به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه معرفی شود.

مقام ارشد حزب الله در بخش دیگر سخنانش گفت: لبنان به مدد آمادگی مقاومت، افزایش توانمندی، بازدارندگی در برابر دشمن و معادله طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» تا حد زیادی قدرتمند و مصون تر شده است.

دعموش با اشاره به سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در مراسم عاشورای امسال گفت که این سخنرانی قدرت و مصونیت لبنان را بیشتر کرد و با تثبیت بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی، نگرانی آن را از آینده اش بیشتر کرد و سبب آشفتگی مقام های سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم شد.

به گفته نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله، سخنان نصرالله باعث شد که مقام های رژیم صهیونیستی قبل از هرگونه جنگی با مقاومت نسبت به پیامدها و نتایج آن بر موجودیت و آینده این رژیم بسیار فکر کنند.

دعموش تصریح کرد: لبنان که مقاومت باعث افزایش قدرت و بازدارندگی اش در مقابل دشمن شده است، نیاز به دولتی قوی و نهادها و وزارتخانه های فعال برای حل بحران های موجود در جامعه لبنان است. 

نصرالله در سخنرانی خود در روز عاشورا گفت که موشک های «دقیق» و «غیردقیق» مقاومت قادر به هدف قراردادن هر نقطه ای در مناطق اشغالی است.