به گزارش پارس نیوز، 

 یک مقام مسئول سعودی در سخنانی از متن این بیانیه که خبرگزاری دولتی عربستان (واس) منتشر کرد، گفت: عربستان هر گونه تهدید و تلاش برای عملی کردن آن را از طریق اعمال تحریم اقتصادی و فشار سیاسی یا وارد آوردن اتهامات دروغین رد می کند و معتقد است که این امور نمی تواند به جایگاه عربستان در میان کشورهای عربی ضربه بزند.
این منبع که خبرگزاری دولتی اشاره ای به نام او نکرد، افزود : عربستان هر اقدامی را با اقدام بزرگ تری پاسخ خواهد داد، چرا که اقتصاد کشور ما نقش حیاتی در اقتصاد جهانی دارد و چنانچه اقتصاد عربستان لطمه ببیند، به اقتصاد جهانی آسیب وارد خواهد شد.
وی همچنین از حمایت برخی کشورها ( بحرین و امارات ) در جریان پرونده قاشچقی قدردانی و در عین حال ادعا کرد : عربستان نقش مهمی در تحقق امنیت و ثبات و توسعه در منطقه و جهان دارد و رهبری آن برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری و توسعه همکاری های اقتصادی در منطقه و جهان تلاش می کند.
خاشقچی 59 ساله که از جمله روزنامه‌نگاران شناخته ‌شده و منتقد سیاست‌های عربستان بود، سه شنبه 10 مهر برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان تاکنون اطلاعی از او در دست نیست.
گزارش های اولیه حاکی است که وی بعد از مراجعه به کنسولگری از سوی مامورینی که از ریاض اعزام شده بودند ، بازجویی و بعد از به قتل رسیدن، مثله شده است .
کشورها، نهادهای بین المللی و شخصیت های سیاسی جهان ، با محکوم کردن این اقدام رژیم سعودی ، از ریاض خواسته اند با پلیس ترکیه برای دستیابی به نتیجه مشخص درباره سرنوشت این روزنامه نگار ناراضی همکاری کند، اما بیانیه خبرگزاری دولتی عربستان نشان می دهد که ریاض همچنان تلاش دارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.
خاورم**1508**1651