به گزارش پارس نیوز، 

کریستین اوکرنت نویسنده کتابی درباره محمد بن سلمان با عنوان "ولیعهد اسرارآمیز عربستان" در مصاحبه با رادیوی فرانسوی "فرانس کولتور" ابتدا با اشاره به پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی گفت: «خاشقجی یک شخصیت کلیدی است، زیرا مدت زمان زیادی در متن حکومت عربستان بود. وی مشاور و فرد نزدیک به شاهزاده ترکی بود که یکی از شاهزاده‌های حذف شده به دست محمد سلمان در مسابقه قدرت است.

کریستین اوکرنت گفت: «خاشقجی که خودش جزو نظام بود آن را مورد انتقاد قرار داد. وی دو بار سردبیر روزنامه سعودی الوطن بود. وی برنامه راه اندازی یک شبکه اطلاع رسانی در دبی را داشت. وقتی در پاییز ۲۰۱۷ محمد بن سلمان سرعت قطار اصلاحات را بالا می‌برد و نزدیک به یک سال قبل سیصد نفر از شخصیت‌ها را بازداشت می‌کند، در این زمان خاشقجی به تبعید خودخواسته به آمریکا اقدام می‌کند. وی گذرنامه آمریکایی دارد و برای گرفتن مدارک ازدواج به کنسولگری عربستان در استانبول می‌رود. تعدد زوجات در عربستان یک سنت است و خاشقجی خانواده‌ای نیز در جده دارد. وی با گذرنامه آمریکایی وارد کنسول گری عربستان می‌شود که در اوج تنش با ترکیه قرار دارد.»

اوکرنت افزود: «باید بدانیم که نظام سعودی کوچکترین انتقادی را نه در داخل کشور و نه در خارج آن تحمل نمی‌کند. آنچه در مسیر نوشتن کتابم مرا متعجب کرد وجود ترس نزد مخالفان نظام سعودی است.»

اوکرنت در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید: «نباید این موضوع را که به طور مستقیم به ما در غرب نیز مربوط می‌شود فراموش کنیم که عربستان سعودی کانون فکری و مالی تروریسم بین المللی است.»