به گزارش پارس نیوز، 

واشنگتن تایمز نوشت: دموکرات‌های آمریکا به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا دولت ترامپ از نقشه عربستان علیه خاشقجی اطلاع داشته است یا خیر.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دموکرات‌ها روز جمعه از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند هرچه را درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست می‌داند، بگوید.

ترامپ گفته است می‌خواهد دقیقا بداند چه اتفاقی برای خاشقجی افتاده است و بسیاری از اعضای کنگره تهدید کرده اند اگر مشخص شود که دولت سعودی در این قتل دست داشته است، به صورت جدی این اقدام را تلافی خواهند کرد.

اما شماری از دموکرات‌ها روز جمعه گفتند که معتقدند دولت آمریکا احتمالا از قبل از نقشه عربستان سعودی آگاهی داشته است. مارک پوکان و رو کانا، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از همکاران خود خواسته اند نامه‌ای را امضا کنند که در آن از جامعه اطلاعاتی آمریکا خواسته شده است اعلام کند آیا از این برنامه اطلاع داشته و آیا در این خصوص به خاشقجی هشدار داده است یا خیر.

قانونگذاران در پیش نویس این نامه خطاب به دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا نوشتند: "با توجه به عواقب عمیق این جنایت احتمالی، ما در نظر داریم از همه قدرت تحقیقاتی و نظارتی کنگره برای یافتن پاسخ این سوالات استفاده کنیم."