به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه العربی الجدید از تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به توافق آتش‌بس و همچنین طرح رژیم صهیونیستی برای ترور سه نفر از رهبران ارشد جنبش حماس خبر داد.

منابعی در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کردند: غزه در آستانه توافق آتش‌بس شفاهی با تضمین های منطقه ای از سوی مصر و ترکیه است و تفاهمات و کلیاتی برای تمام طرف‌ها روشن و واضح است، اما این بندها مورد توافق و شفاهی است تا زمانی که موضع سرسختانه و لجبازانه تشکیلات خودگردان و ابومازن رئیس آن پایان یابد.

این منابع به العربی الجدید گفتند این توافقنامه شامل گشایش تمام گذرگاه ها ،گسترش مساحت صیادی در دریا، تعهد قاهره به ادامه گشودن گذرگاه رفح و گذرگاه تجاری صلاح الدین و توقف تمام اشکال تنش‌آفرینی است، در حالی که حماس و نوارغزه به توقف راهپیمایی‌های بازگشت متعهد می‌شوند بر این اساس که این کار(توقف راهپیمایی‌ها) بر اساس گام‌های تدریجی باشد که با کاهش تعداد و نقاط تجمع و مشخص شدن میزان دوری از نوار مرزی میان اراضی اشغالی و نوار غزه آغاز می‌شود.

این منابع از نقش مصر و قطر در این رایزنی‌ها تمجید و به بهبود بی‌سابقه روابط میان حماس و قاهره اشاره کردند و در عین حال گفتند قطری‌ها در حد امکان خود برای کاهش فشارها بر ملت فلسطین در نوار غزه تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر منابع رهبری در جنبش حماس از طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ترور سه نفر از رهبران حماس در نوار غزه پرده برداشتند که شامل یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی و محمود الزهار از رهبران حماس هستند.

این منابع گفتند مشخص شدن این سه رهبر(برای ترور)، اهداف شومی را به همراه دارد که از جمله می‌توان به ضربه زدن به انسجام و یکپارچگی جنبش حماس اشاره کرد.

این منابع افزودند تحقیقات ویژه درباره جزئیات توطئه بزرگ همچنان جریان دارد. این منابع از افشای جزئیات این مسئله یا طرح‌هایی که در این زمینه متهم هستند، خودداری کردند.