پايگاه خبري تحليلي «پارس»- گزارش های ضد ونقیضی در باره تصمیم مقام های قطر برای اخراج خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از رهبران اخوان المسلمین از دوحه در ساعت های گذشته منتشر شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، در حالی گزارش برخی رسانه های گروهی از تصمیم مقام های قطر برای اخراج خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و برخی رهبران اخوان المسلمین از این کشور حکایت دارد، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس این گزارشها را تکذیب کرد و دوحه نیز بطور رسمی آنها را مورد تایید قرار نداده است.

عزت رشق در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشت: این خبر که خالد مشعل دوحه را ترک کرده انتشار یافته در برخی از رسانه های گروهی کاملا بی پایه و اساس است.

بنابر این گزارشها، دوحه در پاسخ به ابتکار عربستان مبنی بر ایجاد صلح و آشتی میان مصر و قطر تصمیم به اخراج خالد مشعل و رهبران اخوان المسلمین از قطر گرفته است. در همین ارتباط طرفهای ذیربط قطر را تحت فشارهای سیاسی و دیپلماتیک قرار داده اند تا آنجا که تهدید کرده اند قطر را از شورای همکاری خلیج فارس بیرون رانده و یا عضویتش را در این شورا به تعلیق درخواهند آورد.

خبرگزاری فلسطینی "معا" نیز به نقل از روزنامه ایندلخ چاپ ترکیه نوشت : خالد مشعل پس از بررسی موضوع انتقال مقر حماس به آنکارا با احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه پی گیری اقدام های عملی در این راستا را آغاز کرده است.

 یک هیات رسمی قطری در سفر به قاهره در ماه گذشته در دیدار با عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر تصمیم گرفت تا پخش برنامه های شبکه "الجزیره مباشر مصر" را به عنوان یکی از علل اختلاف میان دو کشور متوقف کند.

مقام های قطردرسپتامبر 2014 تصمیم گرفتند تا علاوه بر وجدی غنیم مبلغ اخوان المسلمین برخی از رهبران اخوان المسلمین از جمله محمود حسین دبیرکل اخوان المسلمین و عمرو دراج وزیر برنامه ریزی سابق را از این کشور اخراج کند ومحافل سیاسی مصر نیز از این تصمیم استقبال کردند.

رهبران اخوان المسلمین در گفتگو با صفحه عربی پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان تاکید کردند : کشور قطر را ترک کردند زیرا احساس معذب بودن می کردند.