به گزارش پارس نیوز، 

یک رسانه دولتی کره شمالی امروز (پنج‌شنبه) باز هم بر لزوم عدم حمایت کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ یانگ تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، «رودانگ سینمون» روزنامه دولتی کره شمالی در مطلبی نوشت اگر کره جنوبی فشار تحریم‌ها از سوی نیروهای خارجی علیه پیونگ یانگ را به صورت کورکورانه دنبال کند، روابط میان دو کره به سختی بهبود خواهد یافت.

رودانگ سینمون نوشت، اگر سئول تحریم‌ها علیه کره شمالی را دنبال کند، روابط میان دو کره پیشرفت نخواهد کرد که این مسئله به سود مردم دو کره نبوده و برای اجرای بیانیه «پانمونجوم» سودمند نخواهد بود. 

در ادامه، این رسانه دولتی کره شمالی ضمن انتقاد از آمریکا و فشار بر مقام‌های کره جنوبی و بخش خصوصی این کشور به منظور همکاری با واشنگتن علیه کره شمالی نوشت: «آمریکا به صورت ناعادلانه در مسائل داخلی کشور ما و در روابط میان کره‌ای مداخله می‌کند و مانع مصالحه، اتحاد، گفت‌وگو و همکاری میان کره‌ها می‌شود».

طی روزهای اخیر رسانه‌های دولتی کره شمالی بارها بر لزوم عدم پیروی کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا تاکید کرده بودند. 

دو روز پیش از این «تانگیل شینبو» هفته‌نامه دولتی کره شمالی نوشت: «اگر کره جنوبی کورکورانه سیاست خصمانه نیروهای خارجی علیه کره شمالی را دنبال کند، نمی‌توان انتظار داشت روابط میان دو کره بدون دردسر بهبود یابد».

«اوریمنزوکری» از رسانه‌های دولتی کره شمالی نیز اخیرا خواستار تلاش سخت‌تر کره جنوبی برای بهبود روابط میان دو کره در راستای روح بیانیه «پانمونجوم» شده و نوشته بود پیروی کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا مانع بزرگی برای تحقق این بیانیه است.  

سران دو کره اواخر آوریل برای اولین بار دیداری تاریخی در روستای آتش‌بس مرزی «پانمونجوم» داشتند و بیانیه مشترکی را به نام بیانیه پانمونجوم امضا کردند. دیدار دوم آن‌ها در ماه می، فرآیند پیشرفت این بیانیه بررسی شد. همچنین از ماه آوریل تا کنون مقام‌های سیاسی و نظامی دو کره بارها برای پیشرفت این بیانیه دیدار کرده‌اند و قرار است دیدار سوم سران دو کره در ماه سپتامبر برگزار شود.