به گزارش پارس نیوز، 

مجتهد، وبلاگ نویس مشهور عربستانی در صفحه شخصی خود در توییتر به نقل از منابع موثق نوشت: جمال خاشقچی، فعال مخالف رژیم سعودی بلافاصله پس از ورود به سفارت عربستان در ترکیه ربوده شده و در عملیاتی حساب شده به ریاض منتقل شده است.

مجتهد افزود: مقامات ترکیه از این موضوع آگاهند با این حال ترجیح داده اند اعلام کنند خاشقچی در کنسولگری است تا به مقامات عربستان این فرصت را بدهند او را به ترکیه بازگردانند تا بحران به آرامی برطرف شود.

این وبلاگ نویس عربستانی تصریح کرد: آنکارا امیدوار است مقامات عربستان جمال خاشقجچی را به ترکیه بازگردانند و دو کشور داستانی قابل قبول برای رسانه‌ها سرهم کنند بر این اساس که وی در این مدت در کنسولگری تحت بازجویی قرار داشته است.

مجتهد نوشت: ممکن است ترکیه در رسیدن به چنین هدفی موفق شود هر چند اطلاعاتی در دست است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی قصد ندارد در این زمینه با ترکیه همکاری کند و خود را برای همه تبعات آن آماده کرده است.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند جمال خاشقچی برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود، اما پس از ورود به کنسولگری دیگر از او خبری نشد.

کابران اینترنتی علت ربوده شدن خاشقچی را انتقاد او از حکومت آل سعود می‌دانند.