به گزارش پارس نیوز، 

رسیدن یک فروند هواپیمای باری کره شمالی روز یکشنبه به ولادی‌وستوک این تفکر را القاء می‌کند که دیدار رهبر کره شمالی از روسیه قریب‌الوقوع خواهد بود.

به گفته پایگاه فلایت ریدر ۲۴ (Flightradar۲۴) و منابع دیگر، هواپیمای باری پی-۹۱۴ ایلوشین-۷۶ متعلق به شرکت «ایرکوریو» روز یکشنبه در فرودگاه ولادی‌وستوک از مبدأ پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی، بر زمین نشست.

این منابع با اشاره به این که پرواز‌های نامنظم هواپیمای باری کره شمالی به طور معمول پیش از سفر‌های خارجی کیم اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کردند رهبر کره شمالی ممکن است به زودی به روسیه عزیمت کند.

مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی نیز امروز صبح در جریان نشست کابینه این کشور اعلام کرد کیم به زودی به روسیه عزیمت خواهد کرد.

شو سونهویی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی، که هفته گذشته به پکن، پایتخت چین و مسکو، پایتخت روسیه عزیمت کرده بود، احتمالا درباره سفر کیم به روسیه و همچنین مسئله برنامه هسته‌ای کره شمالی بحث و گفتگو کرده است.

یک منبع در پکن نیز اعلام کرد «رسیدن هواپیمای باری کره شمالی به ولادی‌وستوک باید با مقدمات دیدار رهبر کره شمالی از روسیه ارتباط داشته باشد.»

این منبع افزود: «در صورتی که این پرواز با دیدار کیم ار روسیه ارتباطی نداشته باشد، احتمالا در چارچوب فعالیت‌های همکاری اقتصادی میان دو کشور صورت گرفته است.»