به گزارش پارس نیوز، 

اظهارات امروز نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، مبنی بر تلاش مسکو برای تضعیف تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ، واکنش روسیه را به دنبال داشت.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، امروز (دوشنبه) در سخنانی خطاب به شورای امنیت با اشاره به تحریم های آمریکا علیه دو شرکت و شش کشتی روس، از جمله کشتی تجاری پاتریوت، به بهانه انتقال مواد نفتی به کره شمالی از طریق جا به جایی کشتی به کشتی، گفت: گروهی از کارشناسان تأیید کرده اند که نفت کش پاتریوت تحریم ها را نقض نکرده است.

نیکی هیلی امروز در اظهاراتی مدعی شد: روسیه باید از نقض تحریم های کره شمالی دست بردارد و به تلاش های خود برای پنهان کردن مدارکی که نقض تحریم ها را ثابت می کند، پایان دهد. نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین روسیه را به تلاش برای لغو تحریم های پیونگ یانگ متهم کرد و افزود این تحریم های تنها پس از خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی لغو خواهند شد و نه پیش از آن.

هیلی همچنین روسیه را به تلاش برای ناکام گذاشتن اقدامات آمریکا برای تقویت نظارت سازمان ملل متحد بر فناوری های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک پیونگ یانگ در سال 2017 میلادی –پس از قتل کیم جونگ-نام، برادر ناتنی کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی – متهم کرد. مقامات مالزی می گویند عامل مخرب اعصاب باعث مرگ کیم جونگ-نام در این کشور شده است.