به گزارش پارس نیوز، 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در ملاقات با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی،  دیدار خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را خوب و سازنده توصیف کرد.

در این دیدار رئیس جمهور کره جنوبی گفت که می‌خواهد نتایج دیدار امروز پمپئو با رهبر کره شمالی را به خوبی احساس کند. او افزود: اگر وزیر خارجه آمریکا می‌تواند نتایج این دیدار را در اختیار ما قرار دهد بهتر است که این کار را انجام دهد.

پمپئو هم در پاسخ گفت: من نمی‌توانم در حال حاضر مطلب بیشتری را بیان کنم. من مطمئنا در دیداری خصوصی با شما درباره مذاکرات امروز گفتگو خواهم کرد. به نظرم ما (پمپئو و کیم) یک گفتگو خوب و سازنده داشتیم. رئیس جمهور ترامپ گفته است که هنوز گام‌های زیادی در این راه باقی مانده است که باید برداشته شوند. ما امروز یکی از این گام‌ها را برداشتیم و گامی دیگر پیش روی ما خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: کره جنوبی بخشی جدایی‌ناپذیر از مذاکرات در جهت خلع هسته‌ای کره شمالی بوده است و رئیس جمهور ترامپ از تلاش‌های این کشور قدردانی می‌کند.

روز یکشنبه، هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «رهبر کره شمالی، بازرسان را دعوت کرد تا از سایت آزمایش هسته‌ای پونگی ری بازدید کنند تا این موضوع را تأیید کنند که این سایت دیگر فعال نیست.»

وی همچنین در این بیانیه گفت، پمپئو وزیر خارجه آمریکا در روز یکشنبه «گفتگو‌های سازنده» را برگزار کرده است.

پمپئو روز یکشنبه با کیم جونگ اون در شهر پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی دیدار و گفتگو کرد. دیدار پمپئو و هیئت همراه وی با رهبر کره شمالی دو ساعت به طول انجامید. این دیدار پیش از سفر پمپئو به کره جنوبی صورت گرفت. وزیر خارجه آمریکا که دیداری دو روزه از کره جنوبی خواهد داشت، عصر روز یکشنبه وارد سئول شد.

این در حالی است که به نوشته سی‎‌ان‌ان، کارشناسان معتقدند دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، تاکنون در گفتگو با کره شمالی نه تنها هیچ دستاوردی نداشته‌اند بلکه هر آنچه که در گذشته به دست آمده بود بر باد رفته است.