به گزارش پارس نیوز، 

پنتاگون چین را تهدیدی اصلی برای بخش صنعتی-نظامی آمریکا می‌داند.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، اقدامات پکن، کمبود نیروی کار و تامین مالی ناپایدار، زنگ خطر را در برخی از بخش‌های مهم این کشور به صدا درآورده است.

در این گزارش آمده است:"در حالی که کشور‌های متعددی سیاست‌های خود را برای تقویت اقتصاد خود با هزینه بخش تولید در آمریکا دنبال می‌کنند، هیچ کشوری به اندازه چین نتوانسته است از ضعف موجود در بخش صنعتی ما بهره برداری کند. "

این گزارش با عنوان "ارزیابی و تقویت پایگاه صنعتی دفاعی آمریکا و تسریع در زنجیره تامین" آمریکا منتشر شده است.

آیا چین جایگزین روسیه به عنوان دشمن پیشین آمریکا می‌شود؟

این سند به مشکلات دیگری مانند کاهش بخش‌های خاص، یعنی ساخت کشتی، و همچنین فقدان نیروی کار ماهر و جریان ناپایدار قرارداد‌ها برای تولید کنندگان راهبردی، که کارخانه‌های بسیار بهره می‌برند اشاره می‌کند. اما بیشتر آن به موضوع جریان تامین مالی "پایدار و قابل پیش بینی" برای وزارت دفاع اشاره می‌کند. در این سند پکن به عنوان یک "خطر قابل توجه و رو به رشد" برای تامین مواد حیاتی برای ارتش آمریکا معرفی می‌شود و متهم به سیاست‌های "تهاجمی" صنعتی می‌شود. در حال حاضر دولت آمریکا ۷۱۹ میلیارد دلار بودجه برای سال آینده ارتش خود اختصاص داده است.

فعالیت‌های پکن و از جمله در تولید "سلول‌های خورشیدی برای استفاده نظامی، نمایشگر‌های هواپیما، سیستم‌های پردازش و سایر عناصر کمیاب برنامه‌های تولیدی پنتاگون را تهدید می‌کند. پنتاگون ادعا می‌کند که با اقدامات چین سایر بخش‌های این وزارتخانه هم تهدید شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:اقدامات چین به طور جدی قابلیت‌های دیگر، از جمله ابزار‌های ماشینی؛ تولید و فرآوری مواد پیشرفته مانند مواد بیولوژیکی، سرامیک و کامپوزیت؛ و تولید تخته مدار چاپی و نیمه هادی‌ها را تهدید می‌کند. این‌ها مواد مهمی در بخش‌های نظامی ما محسوب می‌شوند.

در حالی که پکن در سال‌های گذشته در بخش فناوری پیشرفته تمرکز کرده است، دستاورد‌های آن، بر اساس گزارش پنتاگون، عمدتا براساس "ابزار‌های قانونی و غیر قانونی، از جمله سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری مستقیم خارجی، جمع آوری اطلاعات انسانی، جاسوسی، عملیات سایبری و فرار از محدودیت‌های کنترل صادرات آمریکا برای به دست آوردن مالکیت معنوی و فن آوری‌های حیاتی بوده است. "

به استثنای جاسوسی صنعتی در مقیاس وسیع، چین به عنوان "سلطه" در زمینه‌های مختلف از جمله تجارب غیرمنصفانه دست داشته است و از این مورد در زمینه‌های نادر در تولید توربین ها، موتور‌های هیبریدی، سلول‌های سوختی، الکترونیک و دیگر محصولات استفاده کرده است.

چین به لحاظ راهبردی، بازار جهانی را با قیمت‌های ارزان خود تحت تاثیر قرار داده است.

چنین اتهاماتی کاملا مطابق با سیاست‌های دونالد ترومپ، رئیس جمهور آمریکا است. او بار‌ها و بار‌ها چین و دیگر کشور‌ها را متهم به رفتار تجاری "غیرمنصفانه" با آمریکا کرده است و درگیر جنگ تجاری است و تعرفه‌های محدود کننده‌ای را برای فولاد و آلومینیوم وارداتی از چین و این کشور‌ها اعمال کرده است. زنگ‌های خطر برای ارتش آمریکا قبلا در مورد «افزایش سریع» توانایی‌های ارتش چین به صدا درآمده است.

این در حالی است که ترامپ این گزارش را در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ دیده و تصویب کرده است، این در حالی است که دولت ایالات متحده در برابر حمله جدید تجاری از طرف پکن قرار دارد. در روز جمعه، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، ادعا کرد که چین در واقع یکی از مداخله کنندگان اصلی در دموکراسی آمریکا است. آمریکا پیشتر روسیه را متهم به دخالت در دمکراسی خود کرده بود. اما اتهامات آمریکا ضد چین همانند اتهامات آن ضد روسیه بی اساس است.

پنس گفت، "چین اقدام بی سابقه‌ای را برای نفوذ در افکار عمومی آمریکا، انتخابات ۲۰۱۸ و محیطی که منجر به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شود، آغاز کرده است"، وی بیان داشت که پیش بینی می‌شود که افزایش فعالیت‌های چین به این معنی است که "رهبری رئیس جمهور ترامپ" موثر بوده است و پکن "یک رئیس جمهور آمریکایی متفاوت" را می‌خواهد که بر سر کار بیاورد.

معاون رئیس جمهور افزود: "به تازگی یکی از اعضای ارشد گروه کاری کمیته اطلاعات ما به من گفت که آنچه که روس‌ها در مقایسه با چینی‌ها در این کشور انجام می‌دهند، به مراتب کمتر است. "

چین سخنرانی پنس را به عنوان "اتهاماتی غیرقانونی" توصیف کرد و از آمریکا خواست تا از لفاظی‌های مخرب دست بردارد، زیرا این موضوع به منافع چین و روابط چین و آمریکا آسیب می‌زند. پکن همچنین آمریکا را متهم به نقض حاکمیت کشور‌های دیگر کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: "جامعه بین المللی در حال حاضر به خوبی می‌داند که کسانی که به طور غیرقانونی در امور داخلی دیگران دخالت می‌کنند، منافع دیگران را هم تضعیف می‌کنند. "