به گزارش پارس نیوز، 

دادگاه پایتخت قرقیزستان مدت بازداشت «ساپار عیسی کاف» نخست وزیر سابق این کشور را تا تاریخ پنجم دسامبر سال جاری تمدید کرد.

درخواست تمدید مدت بازداشت عیسی کاف را کمیته امنیت ملی قرقیزستان برای بررسی بیشتر پرونده نخست وزیر سابق این کشور عنوان کرده است.

اما نخست وزیر سابق قرقیزستان اتهامات کمیته امنیت ملی مربوط به فساد مالی در فرایند نوسازی نیروگاه خرارطی شهر بیشکک را رد می‌کند.

«نوربک تاکتاکوناف» وکیل عیسی کاف تصمیم دادگاه در زمینه تمدید بازداشت موکل خود را غیرقانونی عنوان کرد و درخواست تجدید نظر در این زمینه را داد.

مقامات کمیته امنیت ملی قرقیزستان در تاریخ پنجم ژوئن سال جاری نخست وزیر سابق این کشور را به دلیل فساد مالی و دریافت رشوه از شرکت چینی بازداشت کرد.

همچنین «جانتورا ساتی بالدیف» نخست وزیر اسبق این کشور نیز برای وجود نواقض در زمینه برگزاری مناقصه در فرایند نوسازی نیروگاه خرارطی نیز بازداشت شد و بازرسی از وی ادامه دارد.

این در حالی است که در زمستان سال گذشته پس از آنکه شرکت چینی مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار را به عنوان نوسازی نیروگاه حرارتی از مقامات قرقیزستان دریافت کرد این نیروگاه دچار خرابی شد و حدود ۲ هفته شهروندان شهر بیشکک در زمستان سخت به سر بردند.

دولت چین مبلغ مذکور را به یکی از شرکت این کشور ارائه کرده بود و این مبلغ را به عنوان وام به دولت قرقیزستان داده بود.