به گزارش پارس نیوز، 

طی ساعات اخیر یک ویدیو از سوی کاربران شبکه های اجتماعی منطقه خلیج فارس منتشر شده است که در آن یک فعال مدنی مقیم نیویورک زمانی که العتیبه قصد دارد با محافظین شخصی به سمت خودروی خود حرکت کند چندین بار از وی می پرسد 'چرا کودکان یمنی را می کشید؟'

در این ویدیو که به صورت بی سابقه توسط کاربران توئیتر پسندیده یا بازنشر شده است محافظین شخصی سفیر تلاش دارند به هر نحو ممکن این فعال مدنی را از العتیبه دور کنند و مانع تکرار سوال های وی شوند.

در طول سوال های مکرر این فعال مدنی، سفیر امارات درحالی که خشمگین و حجالت زده به نظر می رسد سکوت پیشه کرده و با برداشتن قدم های بلند، خود را به خودرو می رساند و بلافاصله از محل دور می شود.

28 اوت (6 شهریور) گذشته کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در یمن منتشر کردند که براساس بخشی از این گزارش ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات مرتکب جنایت جنگی در یمن شده اند.

براساس این گزارش ، از سپتامبر 2014 تا ژوئیه 2018 حملات هوایی ائتلاف آمریکایی - سعودی به صورت مستقیم غیرنظامیان در یمن را هدف قرار داده و موجب کشته شدن شمار زیادی از آنان شده است.

10 روز پس از جنایت ائتلاف نظامی سعودی در حمله به بیمارستانی در 'الحدیده' یمن، بمباران پنجشنبه 18 مرداد یک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در شهر 'ضحیان' استان صعده ده ها کشته یا زخمی بر جای گذاشت. 

براساس آمار منتشره از سوی وزارت بهداشت یمن، در این جنایت 52 کودک کشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز سعودی ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.