به گزارش پارس نیوز، 
درمانگران در آمریکا می گویند از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شده است، عارضه تشویش و نگرانی ناشی از شرایط سیاسی در میان مردم افزایش یافته است.

اگرچه این وضعیت به صورت رسمی نامگذاری نشده است ولی درمانگران آمریکایی عنوان «اختلال اضطراب ترامپ» را به این عارضه جمعی داده اند.

الیزابت لاموته، بنیانگذار مرکز مشاوره و روان درمانی واشنگتن دی سی در مصاحبه با شبکه سی بی سی گفت: نوعی «اضطراب جمعی» در میان بیماران وجود دارد که با لفاظی ها و سیاست های رئیس جمهور ترامپ مرتبط است.

این درمانگر در ادامه گفت: بسیاری از آنها تحت ریاست جمهوری ترامپ دچار ترس از پایان جهان شده اند. این عارضه ای بسیار ناسازگار و بی رحمانه است.

وی تصریح کرد شرایط بیماران آمریکایی که حامی ترامپ هستند نیز به همین منوال است. بسیاری از آنها احساس می کنند به واسطه حمایت از سیاست های رئیس جمهور آمریکا، از سوی خانواده و دوستان خود طرد شده اند. عده ای نیز اعلام کرده اند به دلیل هماهنگی با رئیس جمهور آمریکا همواره شاهد گفتگوهای تنش زا با دوستان و خانواده بوده اند.

در همین حال، استیو استوزنی، یک شهروند واشنگتنی به سی بی اس گفت: «برای مدتی با دفتر ریاست جمهوری همکاری می کردم. همسر و دخترم به شدت مرا به واسطه شغلم سرزنش می کردند. آنها از مخالفان ترامپ هستند. همسرم در نهایت تهدید کرد اگر شغلم را تغییر ندهم، تقاضای طلاق می دهد».

درمانگران آمریکایی اعلام کرده اند اضطراب ناشی از جو سیاسی حاکم بر جامعه علائمی همچون بی خوابی، وبگردی، فعالیت بی اندازه در شبکه های اجتماعی، احساس بی کفایتی، عدم کنترل احساسات و بی پناهی را بروز می‌دهد.

انجمن روانشناسان آمریکا پیشتر با انتشار داده هایی از افزایش سطح استرس در جامعه آمریکا پس از انتخابات سال 2016 خبر داده بود. شرکت کنندگان علت اصلی استرس خود را شرایط پس از انتخابات سال 2016 آمریکا همچون جداکردن کودکان مهاجر از خانواده هایشان در مرزهای آمریکا و آینده نامعلوم این کشور عنوان کرده اند.