به گزارش پارس نیوز، 

«سعید هرکی» عضو کمیته رهبری جماعت اسلامی کردستان عراق با اعلام این مطلب گفت: احزاب حاکم به هر شکل ممکن تلاش می کنند که اکثریت را برای تشکیل دولت در اقلیم بدست آورده و یک سیستم دیکتاتوری کامل بر این منطقه حاکم کنند.

وی که در گفتگو با رسانه های محلی صحبت می کرد افزود: مردم کردستان عراق باید هوشیار باشند که تشکیل یک سیستم دیکتاتور در اقلیم به ضرر همه تمام خواهد شد.

در ارتباط با امکان تقلب در انتخابات پیش رو، نامبرده با اشاره به این نکته که بازشماری آرا بصورت دستی خواهد بود اظهار داشت: هرچند در این سیستم امکان تقلب کم است اما واقعیت این است که احزاب حاکم شیوه های مختلفی را برای تقلب در پیش خواهند گرفت.

این مقام کرد سیاسی در اربیل از کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم خواست نسبت به روند تقلب در انتخابات پیش رو با حساسیت بیشتر برخورد کرده و اجازه تقلب به نفع احزاب حاکم را ندهد.

انتخابات محلی در اقلیم کردستان عراق براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سی ام سپتامبر برابر با هشتم مهرماه در سه استان شمالی عراق برگزار خواهد شد.

این نخستین بار نیست که احزاب حاکم بر کردستان عراق به تقلب در انتخابات های محلی و سراسری متهم می شوند. 

احزاب مخالف در منطقه کردستان عراق پیش تر بارها رهبران دو حزب عمده کردستان عراق بویژه حزب دموکرات به رهبری مسعود بارزانی را در این خصوص متهم کرده اند.