به گزارش پارس نیوز، 

نتایج نظر سنجی نشریه فرانسوی «دو دمانش» نشان می دهد، سطح محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از ابتدای ماه جاری میلادی [سپتامبر] به تاثیر از استعفای وزرای برجسته کابینه او و ماجرای رسوایی محافظ شخصی وی کاهش یافته است.

بر این اساس، فقط 29 درصد از فرانسوی ها در نظرسنجی ماه سپتامبر از عملکرد دولت مکرون راضی بوده اند. این رقم نسبت به ماه گذشته [اوت] که 34 درصد بود با روند نزولی همراه بوده است. میزان محبوبیت مکرون در ماه ژوئیه [دو ماه قبل] 39 درصد بود.

محبوبیت مکرون در بسیاری از نظرسنجی های دیگر نیز پایین بوده است. او در انتخابات سال 2017 با 66.1 درصد آراء به ریاست جمهوری دومین قدرت منطقه یورو دست یافت. این در حالی است که حامیان او که بیشتر از میان بازنشستگان و اقشار کم درآمد فرانسه بودند، در حال حاضر به سیاست های اقتصادی و اصلاحات او اعتراض دارند.

مکرون به واسطه اظهارات هفته گذشته به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. او به یک مرد بیکار گفته بود اگر تلاش کند می تواند به سادگی شغلی پیدا کند.

استعفای وزیر محیط زیست و وزیر کشور کابینه مکرون در روند کاهش محبوبیت او تاثیر داشته است. همچنین انتشار فیلم کتک خوردن معترضان فرانسوی به دست محافظ مکرون، از رئیس جمهور فرانسه چهره ای متفاوت و منفور ساخته است.