به گزارش پارس نیوز، 

چهارشنبه شب «برایان هوک» مسئول کارگروه ویژه ایران در دولت آمریکا در نشستی در اندیشکده «هادسن» مجموعه‌ای از اتهامات را علیه ایران مطرح کرد و گفت: واشنگتن آنقدر به اعمال تحریم علیه تهران ادامه می‌دهد تا ایران را پای میزی آورد که بتوان بر سر آن درباره پیمانی برای محدود کردن تؤمان برنامه هسته‌ای و موشکی ایران مذاکره کرد. هوک البته تصریح کرد که مقام‌های ایرانی گفته‌اند که علاقه‌ای به انجام چنین مذاکراتی ندارند.

پامپئو در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز در مورد این اظهارات هوک گفت: «رئیس‌جمهور [دونالد]ترامپ از زمانی که در انتخابات شرکت کرد، به صراحت می‌گفت که ساز و کاری که دولت سابق [با ایران]اجرا کرد، برای آمریکا و رک بگویم برای جهان، بد است؛ بنابراین من و برایان داریم تلاش می‌کنیم که ایران را وادار کنیم که مانند یک کشور عادی رفتار کند و از پیشتازی در حمایت دولتی از تروریسم در جهان دست بردارد، شلیک موشک توسط نایبانش را متوقف کند و به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ما حمله نکند.»

وی که چند ماه پیش برای گفتگو با ایران ۱۲ شرط از جمله توقف کامل برنامه هسته‌ای و موشکی و پایان دادن به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را مطرح کرد، افزود: «زمانی که این مسائل کاملا ابتدایی اجرایی شد، در آن صورت همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ تصریح کرده، دوست داریم که ایران بار دیگر به جامعه بین‌الملل ملحق شود، اما شور انقلابی آن‌ها باعث شده که بازیگر بدی باشند. آن‌ها باید به این وضع سر و سامانی بدهند. اگر آن‌ها این کار را کنند، درست می‌شود.»

در ادامه این مصاحبه، مجری از پامپئو درباره دیدار‌های کری با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران سوال کرد و گفت: کری این دیدار‌ها را ملاقات‌های عادی یک وزیر خارجه سابق با همتایانش توصیف کرده است. وزیر خارجه آمریکا در واکنش، پاسخ داد: «وزیر خارجه [سابق]کری نمی‌تواند از صحنه کنار برود، اما بالاخره باید این کار را بکند. زمانی هم که من وزیر خارجه سابق شوم، از صحنه کنار می‌روم، مانند تمام وزرای خارجه سابق دیگر.»

وی افزود: «این که فقط شما با همتای خود ملاقات کنید یک چیز است، اینکه وزیر خارجه کری، «وندی شرمن» [رئیس سابق هیأت مذاکره‌کننده آمریکایی]، «ارنست مونیز» [وزیر انرژی دولت سابق آمریکا]و عملا کل این باند دیدار کنند، چیز دیگری است. کاری که آن‌ها کرده‌اند تضعیف فعالانه چیزی است که رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد به آن دست یابد. حرف زدن مشکلی ندارد، اما شما باید برای آمریکا کار کنید، شما باید برای سیاست خارجی آمریکا تلاش کنید، اما آن‌ها دارند برای سیاست خارجی خودشان تلاش می‌کنند، نه سیاست خارجی متعلق به ایالات متحده.»

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دولت ترامپ علیه کری و دیگر مقام‌های دولت سابق آمریکا اقدام قضایی انجام دهد، گفت: «خوب، من بحث اقدام قضایی را به دیگران می‌سپارم. من دارم تلاش می‌کنم که سیاست خارجی آمریکا را اجرا کنم. [اقدامات]آن‌ها نه تنها مفید نیست، بلکه از جنبه‌هایی برای دستیابی به آنچه بهترین چیز برای مردم آمریکاست، مضر هم هست. انتقاد من این است. بس است. رهایش کنید. شما دوره خود را داشتید. ما فکر می‌کنیم که در قبال ایران راه را کاملا غلط رفتید و ما داریم تلاش می‌کنیم آن را برای آمریکا درست کنیم.»