به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضای حزب جنبش تغییر دموکراتیک در پارلمان زیمبابوه به رهبری نلسون چامیسا، زمانی که امرسون منانگاگوا، رئیس‌جمهوری جدید زیمبابوه سخنرانی خودش را آغاز کرد، او را به باد انتقاد گرفتند.

چامیسا که عضو پارلمان زیمبابوه نیست و در دعوای انتخابات بر سر پیروزی ماه گذشته منانگاگوا در دادگاه شکست خورد، بر "خیانت" هیأت انتخابات تاکید دارد و معتقد است رهبر جدید 76 ساله مشروعیت ندارد.

قانون‌گذاران حزب چامیسا پس از خروج از پارلمان آوازهایی با مضامین سیاسی در محکوم کردن حزب حاکم زانو-پی‌اف خواندند. یکی از مقام‌های ارشد حزبی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم آنجا بنشینیم و به سخنان شخصی گوش کنیم که حتی به قانون احترام نمی‌گذارد.

در همین حال، رئیس حزب زانو-پی‌اف با ابراز تأسف از اقدام این قانون‌گذاران اپوزیسیون، تأکید کرد: امیدواریم به مرور زمان آنها به رفتارهای منطقی روی بیاورند؛ چرا که حرف بر سر خودنمایی نیست بلکه بر سر ساخت کشور به اتفاق یکدیگر است.

منانگاگوا که پیش‌تر خواستار اتحاد میان احزاب سیاسی برای کمک به بازسازی اقتصاد تکه‌تکه کشورش شده بود، تأکید کرد، انتخابات رویدادی است که در گذشته اتفاق افتاده و تمام شده است.

او در سخنانش تصریح کرد: قطعا دوره انتخابات را پشت سر گذاشتیم. اکنون زمان ماست و رهبران سیاسی و اعضای پارلمان باید نهایت تلاشمان را برای تحقق وعده‌هایی که رأی‌دهندگان دادیم، انجام دهیم.

منانگاگوا که ماه نوامبر پس از عزل رابرت موگابه در پی کودتا بر سر کار آمد، با وظیفه سنگین خاتمه دادن به وجهه بین‌المللی نامناسب زیمبابوه و ترمیم اقتصادی که با بیکاری فراوان و کمبود پول خارجی دست و پنجه نرم می‌کند، روبه‌روست.