به گزارش پارس نیوز، 

رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی بعد از انتشار بیانیه مشترک سران کره جنوبی و شمالی، در توئیتر خود مفاد این بیانیه را «بسیار مهیج و هیجان انگیز» خوانده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «کیم جونگ اون با بازرسی‌های بین‌المللی اتمی که موضوعی از مذاکرات نهایی است و برچیدن دائمی یک سایت اتمی و محل پرتاب موشک با حضور کارشناسان بین‌المللی موافقت کرده است».

ترامپ ادامه داد: «در حین این مدت (از حالا تا مذاکرات نهایی و حصول به توافق نهایی) هیچ موشک یا آزمایش اتمی شلیک و انجام نخواهد شد. (اجساد) قهرمانان ما (سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ دهه ۱۹۴۰ دو کره)همچنان در حال بازگشت به آمریکا هستند. همچنین کره شمالی و جنوبی برای میزبانی مشترک المپیک ۲۰۳۲ تلاش خواهند کرد. خیلی مهیج و هیجان انگیز است».

استقبال رئیس‌جمهور آمریکا از بیانیه مشترک سران دو کره د حالی انجام شده که سئول و پیونگ یانگ در این بیانیه اشاره‌ واضحی به مواضع آمریکا در قبال کره شمالی داشته‌اند.

در بیانیه مشترک کره شمالی و جنوبی، آنها از آمریکا خواستند «مطابق با روح» بیانیه مشترک ۲۲ خرداد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور اقدامات مقتضی را انجام دهد.

بعد از نشست ترامپ و کیم در سنگاپور، بیانیه‌ای که دو طرف آن را «سند جامع مشترک» خوانده بودند، به شرح ذیل صادر شده بود:

۱) طرفین توافق کردند، در راستای تمایل مردم دو کشور برای صلح و خوشبختی، به منظور ایجاد روابط جدید میان آمریکا و کره شمالی متعهد شوند.

۲) آمریکا و کره شمالی تلاش‌های مشترکشان را برای ساخت رژیم صلح پایدار و ثابت در شبه جزیره کره، همگام می‌کنند. 

۳) با تاکید بر اعلامیه پانمونجوم (که در روز ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ میان سران دو کره به امضا رسید)، کره شمالی متعهد به تلاش برای اتمام خلع سلاح اتمی از شبه جزیره کره است.

۴) آمریکا و کره شمالی متعهد به تبادل زندانیان باقی‌مانده در دو کشور و همچنین بازگرداندن اجساد سربازان کشته و مفقود شده در جنگ کره(1953) شدند.