به گزارش پارس نیوز، 

مدتی است که مواضع "هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان بعد از وقایع بیگانه ستیزانه در شهر کمنیتس آلمان به بحرانی در دولت ائتلافی آلمان تبدیل شده است.

بعد از آشوب‌ها و ناآرامی‌های اخیر در شهر کمنیتس آلمان بسیاری از مقامات و سیاستمداران آلمانی تعقیب و آزار و اذیت مهاجران و بیگانگان در جریان این آشوب‌ها را محکوم کردند.

در این میان ادعای رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در مورد "انتشار هدفمند اطلاعات نادرست" از حوادث شهر کمنیتس به دردسری بزرگ برای او تبدیل شده است.

هانس ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در گفتگو با روزنامه "بیلد" چاپ جمعه ۱۶ شهریور (هفتم سپتامبر) مدعی شده بود که سازمان تحت نظارت او اطلاعات قابل استنادی در دست ندارد که نشان دهند خارجی‌ها در کمنیتس به صورت هدفمند تحت تعقیب قرار گرفتند.

این سخنان در حالی مطرح شده بود که انتشار یک فیلم کوتاه از شهر کمنیتس در شبکه‌های اجتماعی، صحنه‌هایی از تعقیب دو تبعه خارجی توسط گروهی از تظاهرکنندگان افراطی را نشان می‌داد.

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان گفته بود مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این فیلم واقعی است. او همزمان "احتمال انتشار هدفمند اطلاعات نادرست" در مورد حوادث شهر کمنیتس را مطرح کرده بود. شهر کمنیتس پس از مرگ یک مرد جوان آلمانی در درگیری با دو مرد عراقی و سوری همچنان ناآرام است.

در حالی که وزیر کشور آلمان از این ادعای سازمان اطلاعات داخلی آلمان طرفداری کرد، مرکل ودیگر سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی از این گونه اظهارات انتقاد کرده و حتی حزب سوسیال دموکرات خواستار برکناری رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان شد.

درحالیکه رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان صحت ویدئوی منتشر شده از شهر کمنیتس را زیر سوال برده بود، شبکه دو تلویزیون دولتی آلمان دو تبعه خارجی که در شهر کمنیتس تحت تعقیب قرار گرفتند را پیدا کرده و با آن‌ها مصاحبه کرده بود. این دو مرد جوان که تبعه افغانستان هستند از تظاهرکنندگانی که به آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را دنبال کرده بودند، شکایت کردند.

حال رسانه‌ها و افکار عمومی آلمان می‌پرسند سازمان اطلاعات داخلی آلمان چطور مدرکی برای تأیید صحت ویدئوی منتشر شده نداشته و رئیس آن چرا "احتمال انتشار هدفمند اطلاعات نادرست" را مطرح کرده است.

سوسیال‌دموکرات‌ها که در ائتلاف دولت آلمان حضور دارد خواستار افزایش فشار بر رئیس این سازمان شده‌اند. رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنین به دلیل دیدار با نمایندگان حزب راست افراطی جایگزینی برای آلمان مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

دیدار ماسن با نماینده حزب "جایگزینی برای آلمان" در بی‌طرفی سیاسی رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان تردید‌هایی ایجاد کرده، آن هم در حالیکه او باید از هر رفتاری بپرهیزد که شائبه حمایت از یک حزب سیاسی خاص را ایجاد کند.

وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی تا کنون از رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان در برابر همه انتقاد‌ها دفاع کرده است. اما نمایندگان اپوزیسیون و سوسیال دمکرا‌ت‌ها که در ائتلاف دولتی آلمان حضور دارند، خواستار برکناری ماسن هستند. این مسئله به اختلافات شدید در دولت ائتلافی آلمان منجر شده تا جایی که چندی پیش زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان درباره فروپاشی ائتلاف حاکم بر اثر تشدید این اختلافات هشدار داد.

به نوشته روزنامه "هندلزبلات" آلمان قرار است فردا (سه شنبه) سران احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی درباره آینده "هانس گئورگ ماسن" تصمیم گیری کنند. در روز دوشنبه از محافل دولتی در آلمان به گوش می‌رسید که صدر اعظم آلمان موافق برکناری رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان با وجود مخالفت وزیر کشورش است. اپوزیسیون و حزب سوسیال دموکرات هم موافق این مسئله هستند.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم در حاشیه دیدار با مقامات فنلاند درباره این شرایط در آلمان اظهار نظر کرده و ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر در این باره تصمیم گیری شود.

چندین هفته است که بحث‌های جنجال برانگیزی درباره ناآرامی‌ها در شهر کمنیتس و رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در گرفته است. اشتاین مایر درباره اعتبار و تصویر جهانی آلمان در دنیا در جریان چنین اختلافات و بحث‌هایی هشدار داده و گفت: این مسئله برای من تعجب آور نیست، اما اینکه اروپا با چه دیدی به شرایط سیاست داخلی فعلی در آلمان نگاه می‌کند من را نگران می‌کند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با رئیس جمهور فنلاند افزود: درباره وقایعی مانند ناآرامی‌های شهر کمنیتس بسیاری مسائل نگران کننده وجود داشته است. طبیعتا ما با نگرانی به مناقشات در این باره در دولت ائتلافی آلمان می‌نگریم.