به گزارش پارس نیوز، 

سفارت کویت در بغداد از اتباع خود که قصد زیارت مراقد مقدسه را در ایام محرم الحرام در عراق دارند، خواسته است به پاره ای توصیه های ایمنی پایبند باشند.

براساس این گزارش مهمترین این توصیه ها، توصیه به سفر هوایی به عراق به جای زمینی و عدم استفاده از مسیرهای ناامنی است که نیروهای امنیتی عراق آن را تامین امنیت نکرده اند. 

از جمله دیگر توصیه های مطرح شده سفارت کویت در بغداد، پایبندی کامل به قوانین و مقررات اعلام شده از سوی دولت عراق و عدم توقف در استراحتگاه ها و رستوران های بین راهی - جزء در صورت ضرورت - است. 

همچنین از زائران کویتی خواسته شده است که یک کارت شناسایی حاوی نام زائر و شماره تماس و هتل محل اقامت به دنبال داشته و از مصرف غذاها و نوشیدنی های غیر بهداشتی و سفر به استان های دیگر - جز با اطلاع سرکاروان ها - خودداری کنند.

تبیین میزان مبلغ 85 دلار جریمه در صورت ماندن بیش از یکماه زائران کویتی در عراق یا پرداخت مبلغ 101 دلار برای زائرانی که بدون اخذ روادید از سفارت عراق در کویت از طریق هوایی وارد فرودگاه نجف اشرف می شوند از دیگر موارد ذکر شده در توصیه های سفارت کویت است.

سالانه دهها هزار نفر از شهروندان کویتی از داخل و خارج این کشور با استفاده از مرزهای زمینی و هوایی، در آیین های محرم و صفر (عاشوراء و اربعین) عراق شرکت می کنند.

کویتی ها دارای چند موکب بزرگ پذیرایی از زائران در شهرهای زیارتی کربلا و نجف و مسیر جاده نجف اشرف به کربلای معلا هستند و هرساله در موسم پیاده روی اربعین در جوار مرزهای کویت با عراق موکب پذیرایی ویژه را برای زائران پیاده که از کویت پای پیاده عازم کربلای معلا می شوند، دایر می کنند.

علاوه بر کویتی ها، محبان اهل بیت (ع) از کشورهای عربستان سعودی، بحرین، عمان، امارات و قطر نیز هرساله حضور محسوسی در آیین های عزاداری محرم در عتبات مقدسه در کنار برادران خود از عراق و جمهوری اسلامی ایران دارند.

براساس اعلام مسوولان استان کربلا بالغ بر 80 تابعیت از کشورها و ملت های مختلف هرساله در مراسم های عزاداری محرم و صفر در کربلای معلا شرکت می کنند.