به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، مایرید ماگوآیر، برنده جایزه صلح نوبل در مطلبی نوشت: روسیه به تازه‌ترین قربانی "هیجان یکدیگر را مقصر دانستن" تبدیل شده است که آمریکا و متحدان غربی‌اش در تلاشند تا بودجه نظامی رو به افزایش خود را با این کار توجیه کنند. تمامی ارتش‌ها باید دشمنی داشته باشند تا وجود آنها ضروری فرض شود. مردم باید متقاعد شوند که انجام دادن اقدامی برای تضمن آزادی کشورشان لازم و ضروری است.

این فعال صلح افزود: آنچه ظاهرا سران غربی را عصبانی کرده، دورنمای از دست دادن سلطه و برتری درک شده‌شان و هژمونی جهانی‌شان در مقابل ظهور قدرت‌هایی چون روسیه و چین است. آیا ما حقیقتا باور داریم که متحدان غربی قرار است قدرت‌های خود را تسلیم کنند؟ نظر من این است که آنها به راحتی چنین کاری انجام نخواهند داد.

وی هشدار داد: امپراتوری‌های رو به سقوط قدیمی با چنگ و دندان مبارزه خواهند کرد تا از منافع مالی‌شان از جمله پول نفت و بسیاری دیگر از مزایایی که از طریق قدرتشان بر کشورهای فقیر و محروم به دست می‌آورند، حفاظت کنند.

ماگوآیر ضمن محکوم کردن "سپر بلا کردن روسیه" به عنوان "یک بازی غیرقابل توجیه" گفت: به نظر من شیطانی جلوه دادن روسیه یکی از خطرناک‌ترین اقداماتی است که امروزه در جهان ما رخ می‌دهد. میزان تبلیغاتی که از سوی رسانه‌های غربی منتشر می‌شود به معنای واقعی کلمه بازگشتی به دوران جنگ سرد است.

وی از تمامی مردم خواست تا بیدار شده و نتایج واقعی "جنگ خودخواسته غرب برای آزادی" را ملاحظه کنند؛ جنگی که میلیون‌ها تن را به یاس و ناامیدی فرو می‌برد اما منافع بسیاری نیز برای سرانی خواهد داشت که از نظر مالی از جنگ سود می‌برند.

ماگوآیر ضمن متهم کردن آمریکا و متحدانش، انگلیس و فرانسه به داشتن بیشترین تفکر نظامی در بین دیگر کشورها گفت: مردم سراسر جهان هدف تبلیغات جنگی بر مبنای دروغ و اطلاعات غلط قرار گرفته‌اند و ما نتایج حملات و اشغالگری‌های ناتو با عنوان مداخله "بشردوستانه" و "حق دفاع از خود" را مشاهده کرده‌ایم. کشورهایی چون آمریکا و متحدانش و همچنین انگلیس و فرانسه بیشترین تفکر نظامی را دارند و همین امر باعث می‌شود تا آنها نتوانند اختلافات را از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل کنند.

این فعال صلح سپس خواستار توقف فوری سیاست "شیطانی جلوه دادن رهبران سیاسی" به عنوان ابزاری برای آماده شدن برای جنگ و حمله شد و گفت: قطعا الان زمان آن فرا رسیده که ما در اروپا از قرار گرفتن در موقعیتی که مجبور شویم بین روسیه و آمریکا یکی را انتخاب کنیم امتناع کنیم.

وی سپس خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه و احیای مجدد اعتماد در بین کشورها شد و گفت: الان زمان آن فرا رسیده که رهبران سیاسی و تک تک افراد از آستانه فاجعه بازگردند و احیای روابط با خواهران و برادران روسی‌مان را آغاز کنند.

خانم ماگوآیر یک فعال صلح از ایرلند شمالی است.

وی یکی از موسسان "جنبش زنان برای صلح" بود که بعدها به اسم "جامعه برای مردم صلح‌جو" با هدف کمک به حل درگیری‌ها تغییر یافت.

وی به خاطر تلاش‌هایش در زمینه صلح در سال 1976 میلادی به همراه بتی ویلیامز، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

ماگوآیر یکی از منتقدان صریح سیاست آمریکا و انگلیس در خاورمیانه از جمله جنگ‌های غرب در عراق و افغانستان محسوب می‌شود.