به گزارش پارس نیوز، 

عهد التمیمی، دختر مبارز فلسطینی که چندی پیش خبر ممنوع‌الخروجی وی و اعضای خانواده‌اش از اراضی اشغالی، توسط رژیم صهیونیستی اعلام شد، در مصاحبه‌ای با شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که اگر سفرش به ایران زندانی شدن او را هم به دنبال داشته باشد، از چنین کاری ابایی نخواهد داشت.

التمیمی که به عنوان نماد مقاومت فلسطین شناخته می‌شود، قصد داشت تا ضمن سفر به کشورهای اردن، فرانسه، اسپانیا سفری نیز به ایران داشته باشد و در مراسمی که به همت معاونت برون مرزی صداوسیما برای تجلیل از او در دست تدارک است، درباره مقاومت فلسطینیان و تجربه شخصی خود در دوران اسارتش در زندان اسرائیل سخنرانی کند، اما رژیم صهیونیستی چند روز پیش از سفر این سفر ممانعت به عمل آورد و وی و خانواده اش را ممنوع الخروج اعلام کرد.

او در این مصاحبه اعلام کرد اسرائیلی‌ها مانع از خروج وی، پدر و مادر و همچنین یکی از برادرانش از فلسطین شدند که این مساله نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد صدای مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد و پرده از چهره واقعی این رژیم برداشته شود.

التمیمی درباره سفرش به ایران عنوان کرد: من به خوبی مطلع هستم که سفر به ایران چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت. احتمال دارد که من را به زندان بازگردانند اما هرگز زندان ما را نمی ترساند. اگرچه شرایط در زندان سخت است اما نمی تواند مانع و سدی در برابر ما باشد.

این دختر مبارز فلسطینی در پاسخ به سوالی درباره نظرش درباره ویدیویی که در آن از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تشکر کرد، اظهار کرد: به هر شخصی که از فلسطین دفاع و حمایت کند و در برابر اسرائیل بایستاد، احترام می گذارم.

عهد التمیمی در 10 دسامبر 2017 در حالی که تلاش می‌کرد جلوی ورود نظامیان صهیونیست به منزل پدری‌اش در روستای «نبی‌صالح» (غرب رام‌الله) را بگیرد به همراه مادرش بازداشت و در 21 مارس 2018 به هشت ماه زندان محکوم شد، او در 29 ژوئیه 2018 پس از تحمل حبس، آزاد شد و در حکم آزادی‌اش هیچ بندی مبنی بر ممنوع‌السفر بودن نیامده بود.