به گزارش پارس نیوز، 

فرمانده نیروهای شمالی رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران قصد دارد بر سوریه مسلط شود، گفت ارتش باید آزادی عمل در مرزهای شمالی را برای ممانعت از حمله مشترک ایران و حزب‌الله حفظ کند.

ژنرال «یوئل استریک» فرمانده نیروهای شمالی ارتش رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت که آزادی عمل تل‌آویو در عملیات علیه خاک سوریه، مانع تسلط تهران بر دمشق می‌شود.

استریک در یک همایش نظامی مدعی شد که ایران قصد دارد به طور کامل کنترل سوریه را در دست بگیرد تا بتواند از آنجا به رژیم صهیونیستی حمله کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»  وی در ادامه ادعاهایش، افزود: «ایران می‌خواهد سوریه را به قلمرو تحت کنترل خود تبدیل کند و از پایگاه‌هایش در خاک این کشور برای حمله به اسرائیل و بی‌ثبات کردن منطقه استفاده کند».

این فرمانده نظامی صهیونیست گفت که رژیم تل‌آویو در میانه وضعیت امنیتی پیچیده‌ای در منطقه قرار دارد و به شدت تلاش می‌کند بتواند آمادگی خود برای مقابله با هر جنگ احتمالی را حفظ کند.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز به نقل از استریک نوشت که ارتش اسرائیل آزادی عمل در مرزهای شمالی را برای خودش حفظ خواهد کرد زیرا این مسئله مانع تهاجم مشترک ایران و حزب‌الله از خاک سوریه خواهد شد.

این در حالی است که طی چند هفته اخیر تنش‌ها بین تل‌آویو و گروه‌های مختلف در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس و همچنین نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه افزایش یافته است.

جدیدترین تبادل آتش رژیم صهیونیستی با سوریه در بامداد پنجشنبه 20 اردیبهشت رخ داد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات راکتی ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را به خاک سوریه شروع کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این راکت‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند هدف قرار دادند (جزئیات بیشتر).

همچنین با شدت گرفتن نگرانی‌ها از وقوع جنگ و شلیک شدن روزانه هزاران فروند موشک و راکت به سمت پایگاه‌های رژیم صهیونیستی، به تازگی یک شرکت خصوصی در اراضی اشغالی برای اولین بار بیمه‌نامه حملات موشکی ارائه کرده است (جزئیات بیشتر).

دبکافایل چندی پیش گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرح گسترده‌ای را برای تقویت نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در برابر «تقابل نظامی احتمالی با ایران» تصویب کرده است. 

این وبگاه پیشتر نیز گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در حال سازمان‌دهی و استقرار گردان‌های بزرگی از نظامیان خود در مرزهای سوریه و لبنان است و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به طور مداوم بر فراز مناطق مرزی و محل استقرار نظامیان خود گشت‌زنی می‌کنند.

دبکا همچنین به نقل از منابع محلی سوری گزارش داد که شاهدان عینی تانک‌های اسرائیلی را دیده‌اند که در بلندی‌های جولان اشغالی، مشرف به منطقه قنیطره در سوریه، مستقر شده‌اند.