به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه ینی شفق با انتشار گزارشی در وبسایت خود تحت عنوان 'سیاست دوگانه آمریکا در ادلب' نوشت: آمریکا، حملات هوایی روسیه به ادلب را محکوم کرده و خواستار توقف آن است ولی از سوی دیگر نیروهای پ.ک.ک را به این شهر اعزام می کند.

به نوشته این رسانه نزدیک به دولت ترکیه، برت مک گورک فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه، شروان درویش سخنگوی به اصطلاح شورای نظامی منبج را به عنوان فرمانده نیروهای پ.ک.ک در حمله به نیروهای افراطیون مخالف دولت دمشق منصوب کرد که این عضو ارشد نیروهای پ.ک.ک سه روز پیش پس از جلسه با مک گورک، همراه با 250 تروریست به حلب رفته است.

بنا به ادعای ینی شفق، شروان درویش روابط نزدیکی با مقامات عالیرتبه نظامی آمریکا دارد و به دلیل خوش خدمتی های فراوان به پنتاگون، از سوی چندین فرمانده نظامی آمریکایی از جمله مک گورک، جیمی جرارد فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در عراق و فرمانده ارشد آمریکا در منطقه خلیج فارس تقدیرنامه های گوناگون و مدال لیاقت دریافت کرده است.

این رسانه مدعی شد: در پی مذاکرات فرماندهان ارشد پ.ک.ک با نمایندگان دولت سوریه در هتلی واقع در دمشق، شبه نظامیان پ.ک.ک با پشتیبانی آمریکایی ها به دو منطقه داغ مورد مناقشه در ادلب و حلب فرستاده می شوند.

بنا بر ادعای ینی شفق، بیش از 6 هزار تروریست پ.ک.ک با هدایت آمریکایی ها به ادلب برای مقابله با گروه های مخالف دولت دمشق و همچنین جبهه حلب برای مقابله با نیروهای شیعه مورد حمایت ایران اعزام می شوند.

رسانه های ترکیه بارها در گزارش های منتشره خود ادعای روابط مخفی آمریکا با دولت سوریه به واسطه پ.ک.ک را داشته اند و به طرق مختلف به توصیف آن پرداخته اند.

روزنامه استار اوایل سال جاری میلادی با انتشار گزارشی مدعی شد که گروه تروریستی داعش بسیاری از منابع نفت و گاز سوریه از جمله در منطقه دیرالزور، حسکه، رقه و حمص را در اختیار داشت ولی از سپتامبر سال گذشته میلادی(شهریورماه 1396) نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د با پشتیبانی هوایی آمریکا، کنترل منابع نفتی رقه، حسکه و 11 میدان نفتی در شرق دیرالزور را به دست گرفتند.

بنا بر ادعای این رسانه نزدیک به دولت ترکیه، نیروهای پ.ک.ک در شمال سوریه با هدایت ژنرال مک گورک آمریکایی به صورت مداوم با مقامات دولت دمشق در خصوص بهره برداری از منابع انرژی از جمله نفت، برق و آب در مناطق مختلف این کشور مذاکره می کنند به طوری که بعضی از چاه های نفتی در منطقه حسکه به طور مشترک بین دولت مرکزی سوریه و نیروهای پ.ک.ک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به ادعای کارشناسان سیاسی ـ امنیتی ترکیه، شواهد و اخبار دریافتی از منابع موثق و همچنین سیاست دوگانه آمریکا در خصوص سوریه به ویژه مساله ادلب نشان می دهد که رضایت دولت دمشق برای تثبیت نیروهای پ.ک.ک در شمال این کشور و بهره مندی آمریکا از منابع عظیم انرژی در این منطقه منجر به رفتار محتاطانه واشنگتن در برابر دولت سوریه شده است.