به گزارش پارس نیوز، 

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با نیوز نایت شبکه بی بی سی  بار دیگر با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، او را بدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور دانست.

کری در این گفتگو اعلام کرد میراث ترامپ نشان می دهد وی همه شرایط لازم برای دریافت عنوان بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا را دارد. او در ادامه افزود: اگرچه ترامپ موفقیت‌های را در زمان ریاست جمهوری خود به دست آورده است اما موفقیت‌های او نتوانسته آمریکا را به کشوری امن‌تر و بهتر تبدیل کند.

انتقادات جان کری از ترامپ در شبکه بی بی سی در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا مدتهاست از سوی او در رسانه‌های مختلف مورد انتقاد قرار می گیرد. وزیر خارجه پیشین آمریکا تاکید کرد ترامپ در حوزه سیاست خارجی اقدامات تحریک‌آمیز، بدون برنامه و تصادفی را درپیش گرفته است و در نتیجه باعث دور شدن متحدان واشنگتن شده است.

در بخشی از این مصاحبه، کری به انتقاد شدید از تصمیمات ترامپ برای خارج کردن آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس در ژانویه 2017 و همچنین خروج از توافق هسته‌ای ایران در ماه می امسال پرداخت. او در حمله شدیدی به رئیس جمهور آمریکا گفت: «به نظر من بدترین کار که این است که از نحوه رفتار رئیس جمهور فعلی آمریکا با احترام یاد شود.»

کری همچنین یادآور شد کاملا معلوم است ترامپ چگونه توانست در انتخابات ریاست جمهوی سال 2016 پیروز شود. وزیر خارجه سابق آمریکا از نارضایتی مردم و ناکامی‌های دولت و نابرابری اقتصادی در این کشور انتقاد کرد.

او همچنین به انتقاد از دولت آمریکا برای تغییرات قابل توجه از لحاظ فرهنگی پرداخت و گفت: مردم آمریکا عصبانی هستند. کری تاکید کرد جهانی‌سازی باعث ثروتمند شدن افراطی برخی شده است، اما به نظر نمی‌رسد که در آمد متوسط افراد به اندازه کافی افزایش یافته است. هر روز که از ریاست جمهوری او می‌گذرد، شرایط سختتر می‌شود.  

کری از فوریه سال 2013 تا ژانویه سال 2017 به عنوان وزیر خارجه در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا مشغول به کار بود.