به گزارش پارس نیوز، 

با افزایش احتمال آغاز حمله به تروریست‌ها در شهر ادلب سوریه، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با رادیو «Europe ۱» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در ادلب ادعا کرد: برای جلوگیری از وقوع قتل‌عام هر چه لازم باشد انجام خواهیم داد!

وزیر دفاع فرانسه در ادامه گفت: مذاکرات امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پیرامون موضوع سوریه با ایران، روسیه و ترکیه از ماه‌ها پیش ادامه دارد.

وی در جستجوی بهانه‌ای برای حمایت از تروریست‌های ادلب مدعی شد: به اسد و حامیان آن در رابطه با استفاده از سلاح شیمیایی هشدار داده ایم! استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز فرانسه بوده و عبور از آن بی پاسخ نخواهد ماند!

این در حالیست که ۱۵ شهریور ماه نیز «فرانسوا لکوانتر» (Francois Lecointre) فرمانده نیرو‌های مسلح فرانسه تهدید کرده بود که نیرو‌های این کشور آماده اند تا در صورت استفاده از سلاح‌های شیمیائی در ادلب مواضع دولت سوریه را هدف قرار دهند.

این در حالی است که در آستانه آغاز احتمالی عملیات آزادسازی ادلب در سوریه از اشغال تروریست‌های مورد حمایت غرب، دیدار‌های مقامات آمریکایی در منطقه افزایش داشته است. در همین راستا، نیروی هوایی روسیه نیز اخیراً برخی مواضع تروریست‌ها در اطراف ادلب را هدف قرار داده است.

هرگاه ارتش سوریه عرصه را بر تروریست‌های متجاوز در اراضی این کشور تنگ می‌کند، کشور‌های غربی به بهانه‌هایی از قبیل: حمله شیمیایی، تلفات انسانی و ... تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از مقابله دمشق با تروریست‌های اجاره‌ای آن‌ها به کار می‌گیرند.

گفتنی است در ۷ آوریل سال ۲۰۱۷، آمریکا با نسبت دادن حملات شیمیایی به دمشق، پایگاه هوائی الشعیرات سوریه را با ۵۹ موشک «تام هاوک» هدف قرار داده بود.