به گزارش پارس نیوز، 

وزیر دفاع روسیه گفت که ایران و ترکیه نقش کلیدی در ثبات وضعیت سوریه ایفا می کنند.

سرگئی شایگو در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی ایل جورناله تصریح کرد: ایران همانند ترکیه از نظر تاریخی یکی از بازیگران اصلی منطقه است و ایفاگر یکی از کلیدی ترین نقش ها در حل مساله سوریه و ثبات در این کشور است. 

وی خاطرنشان کرد: ایران همراه با روسیه و ترکیه یکی از ضمانت کنندگان فرآیند آستانه است که هدف آن یافتن راه حل نهایی برای حل بحران سوریه است. 

شایگو درباره احتمال ارسال سامانه موشکی اس- 300 به سوریه نیزگفت: دمشق هیچ درخواستی مبنی بر ارسال سامانه اس 300 به این کشور نداشته است، اما روسیه آمادگی دارد درباره این موضوع با مقامات سوریه گفت و گو کند. 

شایگو تصریح کرد: اس 300 یک سامانه دفاعی است و هیچ تهدیدی برای امنیت ملی کسی به حساب نمی آید، این سامانه تنها قادر است حملات هوایی را دفع کند وعلاوه بر این تصمیم به ارسال این نوع تسلیحات به هر کشور خارجی براساس درخواست آن کشور اتخاذ می شود. 

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: پس از تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بر ما روشن شد که این کشور نیاز به سامانه های دفاع ضد هوایی مدرن دارد و به همین خاطر روسیه اعلام کرد که آماده بررسی موضوع ارسال اس 300 به سوریه است.