به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این خبر یادآور شد که مقام های آمریکایی در نهایت تصمیم گرفتند به مقام های ونزوئلایی در این زمینه کمکی نکنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نسبت به دولت مادورو، نگاهی به شدت منتقدانه داشته است. نیویورک تایمز با استناد به سخنان مقام های ناشناس آمریکایی و یک فرمانده سابق نظامی ونزوئلا که در این مذاکرات محرمانه شرکت داشتند، اعلام کرد که طرح کودتا متوقف مانده است.

در این میان، مقام های کاخ سفید از توضیح در مورد این مذاکرات خودداری کردند، اما بر لزوم گفت و گو با ونزوئلایی های معترض دولت تاکید کردند.

در پی انفجار اخیر دو پهپاد مملو از مواد منفجره برای ترور مادورو در کاراکاس، وی، آمریکا، کلمبیا و دشمنان داخلی اش را مسبب این حمله دانست. اما «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا بر دخالت نداشتن دولت آمریکا در این حمله تاکید کرد.

رسانه ها اوت 2017 گزارش دادند که ترامپ از مشاوران ارشد خود در مورد احتمال حمله آمریکا به ونزوئلا، اطلاعات خواسته است. در همان زمان، ترامپ به طور علنی گفت که گزینه نظامی برای پایان دادن به ناآرامی در ونزوئلا را منتفی نمی داند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش آورد: فروپاشی اقتصادی در ونزوئلا در دوره زمامداری مادورو، به کمبود مواد غذایی و دارو در این کشور منجر شده است. در همین حال، رئیس جمهوری ونزوئلا، آمریکا را مسبب بسیاری از مشکلات کشورش می داند.