به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه ترکیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای حمله پهپادی به مراسم سخنرانی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را محکوم کرد.

در متن این بیانیه ضمن ابراز خرسندی از سالم ماندن رئیس جمهوری ونزوئلا و اطرافیان وی آمده است: ترکیه در کنار ونزوئلا کشور دوست و برادر خود و همچنین رئیس جمهور، اعضای خانواده وی و دیگر مقامات این کشور خواهد ماند.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه در ادامه می‌افزاید: ادامه ثبات، رفاه و امنیت در ونزوئلا بزرگترین آرزوی ماست. این مساله از نظر ثبات منطقه‌ای و صلح جهانی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است حین سخنرانی مادورو، ۲ پهپاد مجهز به مواد منفجره وارد صحنه شدند. اگرچه رئیس جمهوری ونزوئلا از این حادثه جان سالم به دربرد، ۷ نفر از نیرو‌های گارد ملی دچار جراحت شده‌اند.

جنبش سربازان فلانل در سال میلادی ۲۰۱۴ تشکیل شد. اعضای این گروه به «اسکار پرز» از مقامات اجرایی سابق ونزوئلا وابسته هستند که در جریان حمله‌ای که در سال ۲۰۱۷ به ساختمان‌های دولتی ونزوئلا شد، هدایت یک بالگرد را برعهده داشت.

گفتنی است ونزوئلا از آوریل سال میلادی گذشته درگیر جنگی اقتصادی است که به تحریک اپوزیسیون غرب گرا علیه کاراکاس اعمال می‌شود.