به گزارش پارس نیوز، 

پاییز گذشته آمریکا و کره شمالی درگیر تنشی لفظی با یکدیگر بودند و یکدیگر را به اقدام نظامی علیه هم تهدید می‌کردند. این درحالی است که دو ماه قبل دیداری به اصطلاح تاریخی میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی برگزار شد و هر دو طرف از دستیابی به یک توافق بزرگ خبر دادند.

اما هرچه از توافق سنگاپور بیشتر گذشت، اجرای توافق کمتر شکل عملی به خود گرفت و با توجه به تشدید تنش میان طرفین احتمال رویارویی نظامی چندان بعید نیست. آمریکا شاید انتظار داشته باشد کره شمالی تمام تسلیحات هسته‌ای خود را کنار گذاشته و بعد از آن انتظار لغو تحریم‌ها و ارائه امتیازات اقتصادی از سوی واشنگتن را داشته باشد.

اما در واقع تعداد کمی از کارشناسان کره شمالی معتقدند پیونگ یانگ تمایلی به تسلیم زرادخانه‌های هسته‌ای خود را دارد. آنها همچنین اطمینان دارند که کره شمالی و خاندان سلطنتی این کشور با سرنوشتی مشابه معمر قذافی مواجه نخواهد شد.  بنابراین هرچند رهبر کره شمالی می‌تواند توافقی منطقی را امضاء کند و در قالب آن آزمایشات موشکی و هسته‌ای خود را به تعویق انداخته، اجازه برخی بازرسی‌ها را صادر کرده و اقداماتی را در راستای کاهش تنش انجام دهد اما رها شدن از هر قول و وعده‌ای برای او کار چندان سختی نیست.

دستاورد کوتاه مدت رهبر کره شمالی از این توافق کوچک بود: تعلیق مانورهای نظامی و یک نگرش دیپلماتیک مناسب نسبت به کره شمالی اما در مقابل آمریکا به وعده‌های خود عمل نکرد.  شاید به همین دلیل است که رسانه‌های دولتی کره شمالی بعد از نشست سنگاپور بارها از نحوه رفتار آمریکا ابراز نارضایتی کردند. به گفته یکی از  مقامات دولتی که نخواست نامش فاش شود: ارائه وعده‌ از سوی ترامپ و بعد از آن مشروط کردن این وعده‌ها اقدامی بود که کره‌ای ها هیچ دل خوشی از آن ندارند.