به گزارش پارس نیوز، 

«ریچارد بلک» سناتور ایالتی آمریکایی با «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بلک پس از این دیدار و در یک نشست خبری اعلام کرد که شک دارد شیوه سیاسی آمریکا سودی برای ملت این کشور داشته باشد.

پایگاه خبری «العهد» به نقل از این سناتور ایالتی آمریکایی گزارش داد که سوریه حق دارد سراسر اراضی خود را بدون استثناء باز پس گیرد و پس از سال‌های جنگ در صلح زندگی کند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا باید برای آزادسازی ساکنان ادلب به دولت سوریه کمک کند، اظهار داشت که تروریست‌ها این افراد را در ادلب به عنوان سپر انسانی قرار داده‌اند و ملت‌های غرب باید بدانند که همه افراد مسلح حاضر در ادلب، تحت لوای گروه تروریستی «جبهه النصره» قرار دارند.

بلک با بیان اینکه یک جریان در دولت آمریکا برای ادامه جنگ سوریه تلاش می‌کند، درباره اطلاعات به دست آمده مبنی بر تلاش سرویس جاسوسی انگلیس برای انجام حمله شیمایی سازمان یافته در ادلب هشدار داد.

این سناتور ایالتی آمریکایی از کشور‌هایی غربی خواست که تحریم‌های یک جانبه علیه ملت سوریه را پایان دهند و دولت‌های آمریکا را مسئول هرج و مرج در منطقه خاورمیانه و نابودی لیبی، عراق، افغانستان و یمن عنوان کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سیاست خارجه آمریکا از آسیب رساندن به خاورمیانه به کمک به آن تغییر کند و ضمن افزایش دیپلماسی، استفاده از قدرت نظامی را کاهش دهد.

بلک با تأکید بر اینکه در صورت از بین رفتن «تندروها» در سوریه مردم این کشور احساس امنیت خواهند کرد، خاطر نشان کرد که این افراد از ۱۰۰ کشور خارجی توسط سرویس‌های جاسوسی غرب جذب شده و آموزش دیدند و به آنان پول داد شد تا تروریسم را گسترش دهند.

شعبان نیز در این دیدار گفت: «تروریسمی که امروز سوریه را هدف قرار داده، همان است که انسانیت را در هر مکانی هدف قرار داده است و همه دولت‌ها وظیفه دارند در برابر آن بایستند».

وی اعلام کرد که پس از گذشت هشت سال از جنگ علیه سوریه، همه جهان به رهبری و ملت سوریه و شیوه‌ای که در آن، ملت سوریه از خود دفاع کرد، احترام می‌گذارند.

مشاور اسد در پایان از دیدار با سناتور ایالتی بلک که یکی از مدافعان موضع سوریه به شمار می‌رود، ابراز شادمانی کرد.