به گزارش پارس نیوز، 

به نوشته روزنامه اکونومیک تایمز،قیمت بالای نفت و فشار بازارهای نوظهور ممکن است واحد پول این کشور روپیه را ، که امسال کم ارزش ترین پول آسیا بود ، بی ارزشتر کند و خوش بینی برای رکورد بالای بازار سهام محلی را از بین ببرد.
این مولفه ها همچنین به سرمایه گذاران یادآور می شوند که سومین اقتصاد بزرگ آسیا، که برشوک های دوگانه وارده به روپیه و آشوب ناشی از مالیات بر مصرف در سراسر کشور غلبه کرده است ، هنوز کاملا از هرج ومرج خارج نشده است.
در این مقاله آمده است: سیاست های فلج کننده پیش از انتخابات نیز تهدیدی برای سرمایه گذاران خواهد بود. این به همراه رکورد پایین ارزش روپیه و افزایش نرخ سهام محلی می تواند به مصرف آسیب برساند و بازده را کاهش دهد. صادرات نیز در معرض خطر جنگ تجارت جهانی قرار دارند.
«پریانکا کیشور» رئیس اقتصاد هند و جنوب شرقی آسیا در شرکت اقتصادی آکسفورد در سنگاپور گفت : 'چشم انداز باقی مانده سال خوش بینانه نیست. به نظر می رسد که روند اصلاحات در آستانه انتخابات عمومی سال 2019 کاهش خواهد یافت چرا که دولت برای جلب آرا تلاش می کند.'
اطلاعات منتشر شده در روز جمعه حاکی از رشد 8.2 درصد تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه منتهی ماه ژوئن از سال گذشته است، که در 9 ماه، سریعترین میزان رشد بوده است، این در حالی است که میانگین آماری در تحقیقات بلومبرگ 7.6 درصد بوده است.در حال حاضر این ارقام جایگاه هند را در صدر اقتصادهای رو به رشد بزرگ دنیا تحکیم میکند و آن را بالاتر از چین قرار میدهد که تشدید کشمکش تجاری اش با امریکا چشم انداز رشد این کشور را کم رنگ کرده است.
بر اساس گزارش روزنامه اکونومیک اگر چه سهم تجارت هند در جهان ناچیز است ،اما باز هم به طور کامل از کشمکش های جهانی در امان نیست. افزایش قیمت نفت پس از تحریم های آمریکا علیه نفت خام ایران مصداق این امر است. طبق گفته نومورا هلدینگ.، هر 10 دلار افزایش ، نرخ تورم را 30 تا 40 درصد افزایش میدهد و رشد اقتصادی سریعترین مصرف کننده نفت در جهان را حدود 15 درصد کاهش می دهد.
آساق**ا.پ**1663**