به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت در ساعات اولیه معاملات به علت نگرانی در مورد اختلال در عرضه و تمرکز بر افزایش تولید و احتمال خسارت به رشد جهانی اقتصاد ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش یافت اما در لحظه انتشار این خبر اندکی بالا رفت.

هر بشکه نفت برنت با 8 سنت افزایش 71.92 دلار فروخته شد. نفت برنت امروز به 71.35 دلار کمترین قیمت از 17 آوریل رسیده بود. برنت روز گذشته 4.6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک سنت کاهش 68.05 دلار معامله شد. این نوع نفت روز گذشته 4.2 درصد از ارزش خود را از دست داد.

کارستن منکه، تحلیلگر کالاهای اساسی در بانک خصوصی جولیوس بائر گفت: «به نظر می رسد نظر بازار نفت در حال تغییر است.»

«ترس از کمبود که  قیمت‌ها را در اوایل تابستان به بالای 80 دلار در هر بشکه رساند، در حال از بین رفتن و نگرانی در مورد رشد مازاد در حال پدیدار شدن است.»

با بازگشایی صادرات نفت از پایانه‌های لیبی و افزایش صادرات از سوی کشورهای عضو اوپک و روسیه، قیمت نفت تقریبا 10 درصد در هفته گذشته کاهش یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد انتظار می‌رود تولید 7 شرکت بزرگ آمریکایی تولیدکننده نفت شیل 143 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به رکورد 7.47 میلیون بشکه در روز در ماه آگوست برسد.

همچنین تضعیف قیمت ها به علت نگرانی از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و دیگر کشورها، به ویژه چین است؛ جنگی که می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را تضعیف کند و تقاضا برای نفت را کاهش دهد.

انتهای پیام/