به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) طی بیانیه‌ای اعلام کرد، آماری که هیئت در عراق ثبت کرده، حاکی از کشته شدن 90 غیرنظامی عراقی و زخمی شدن 117 تن دیگر طی اقدامات تروریستی، خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه در اوت سال 2018 در عراق است.

در ادامه این بیانیه آمده است، این آمار شامل شهروندان و نظامیان به عنوان فوتی و زخمی است مانند نیروی پلیس، دفاع مدنی، تیم‌های امنیت شخصی، گارد حراستی تاسیسات و نیز نیروهای مرکز اطفای حریق که خارج از زمان کار و بیرون از دوره ماموریت زخمی و یا کشته شده‌اند.

در بیانیه یاد شده آمده است، در بین کشته‌هایی که یونامی برای ماه اوت ثبت کرده، 82 تن از کشته‌ها غیرنظامی و 113 تن از زخمی‌ها نیز از غیرنظامیان بوده‌اند.

همچنین در بیانیه مذکور آمده است، استان بغداد با 77 قربانی (۲۴ کشته و 53 زخمی) بیشترین تلفات را داشته است، پس از آن استان نینوا با 29 کشته و 10 زخمی و الانبار با شش کشته و 26 زخمی قرار دارند. یونامی آمار تلفات غیرنظامیان در استان الانبار را از مرکز بهداشت این استان به دست آورده و این آمار آخرین بار در 30 اوت به روزرسانی شده است.

یونامی در بیانیه خود توضیح داد، از تحقیقات این هیئت درباره تعداد قربانیان در برخی مناطق ممانعت شد، همچنین در برخی موارد نیز یونامی تنها مجاز به تحقیقات به شکلی جزئی بود، آمار تلفات استان الانبار نیز از مرکز بهداشت این استان گرفته شد و با توجه به افزایش تحولات در الانبار و توقف ارائه برخی خدمات، این آمار کاملی از تعداد قربانیان در این استان نیست، به همین دلایل باید آمار ارائه شده را حداقل مطلق در نظر گرفت.