به گزارش پارس نیوز، 

تحلیلگران فلسطینی ضمن اشاره به متشنج شدن اوضاع نوار غزه اعلام کردند احتمال آغاز جنگ چهارم علیه این منطقه در برهه فعلی بعید به نظر می‌رسد.

تحلیلگر سیاسی «طلال عوکل» به خبرگزاری «معاً» گفت: با توجه به مصلحت طرفین و نیز میانجی‌گری‌های بین‌المللی، (فعلا) احتمال جنگ چهارم علیه غزه مطرح نیست.

عول ادامه داد حماس و رژیم «اسرائیل» در هر مرحله می‌خواهند نشان دهند که قدرت دارند و با توجه به شرایط فعلی دو طرف پیش‌بینی می‌شود به توافقی پخته برای آتش‌بس برسند.

«حسام الدجنی» دیگر تحلیلگر فلسطینی هم گفت: دامنه تنش‌ها فعلا محدود است، تهدیدات اسرائیلی مبنی بر افزایش حملات یا تخلیه شهرک‌نشینان مجاور غزه یک نوع آمادگی طبیعی است حتی اگر جنگ هم نباشد باید این آمادگی‌ها وجود داشته باشد، این تهدیدات همچنین در راستای جنگ روانی نیز هست.

از دیگر تحلیلگرانی که وقوع جنگ را در برهه فعلی بعید دانست، «مصطفی الصواف» است. او گفت: این درگیری‌ها «محدود» باقی خواهد ماند، زیرا مقاومت، پایگاه‌های نظامی (رژیم صهیونیستی) را گلوله‌باران کرد و رژیم اشغالگر نیز پایگاه‌های مقاومت را هدف قرار داد.

وی نیز اظهارات کنونی ارتش یا مقامات رژیم صهیونیستی را باب ایجاد ارعاب دانست.

در طی جنگ‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هزاران فلسطینی شهید و مجروح شدند. حملات ۲۴ ساعت اخیر تل‌آویو به نوار غزه نیز منجر به شهادت سه فسلطینی شده است.

برخی منابع رسانه‌ای به نقل از اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت نوشتند از نظر آن‌ها «تنش‌ها» تمام شده و مقاومت به جنایات دشمن پاسخ داده است، اما ادامه آرامش به رفتار رژیم اشغالگر بستگی دارد.

خبرگزاری «شهاب» به نقل از منابع آگاه نوشت تماس‌های از سوی مصر، قطر و سازمان ملل برای توقف تنش‌ها در جریان است و حماس پیام‌های واضحی فرستاده است.