به گزارش پارس نیوز، 

ایتالیا تهدید کرده است که اگر کشورهای اتحادیه اروپا مسئولیت بیشتری را در قبال پذیرش مهاجران خارجی قبول نکنند، به کشتی های اتحادیه اروپا اجازه نخواهد داد تا مهاجران خارجی را که در دریای مدیترانه نجات داده اند به بنادر این کشور بیاورند.

بر اساس این گزارش، دیپلمات های اروپایی در حالی امروز سه شنبه برای بررسی سیاست های مهاجرتی و تهدیدات ایتالیا تشکیل جلسه داده اند که دولت پوپولیست جدید ایتالیا تاکنون چندین کشتی نجات حامل صدها مهاجر را روزها در دریا سرگردان نگه داشته است.

مقام های اتحادیه اروپا می گویند، ایتالیا تا پایان اوت به این اتحادیه فرصت داده است تا طرح و برنامه های جدیدی را برای پذیرش مهاجران خارجی که توسط کشتی های نجات در دریای مدیترانه به سواحل ایتالیا آورده می شوند، ارائه کند.

از آغاز بحران مهاجرت اتباع خاورمیانه و شمال آفریقا به اروپا، کشورهای اتحادیه اروپا نتوانسته اند بر سر اتخاذ سیاست های مهاجرتی به توافق برسند. ایتالیا که از سال 2014 میلادی تاکنون بیش از 650 هزار مهاجر خارجی را از طریق دریا پذیرفته است، از سوی سایر کشورهای اتحادیه اروپا تنها گذاشته شده و در جریان انتخابات اخیر این کشور، احزاب مخالف مهاجرت به پیروزی دست یافته اند.

در حالی که امسال تنها 70 هزار مهاجر از طریق دریای مدیترانه به مرزهای اروپا رسیده‌اند ولی مساله مهاجرت همچنان یکی از موضوعات جنجالی در سیاست اروپا به شمار می رود.

لوئیجی دی مایو معاون نخست وزیر ایتالیا نیز تهدید کرد که اگر اتحادیه اروپا سهم بیشتری را در پذیرش مهاجران خارجی قبول نکند، رم با بودجه 7 ساله این اتحادیه مخالفت خواهد کرد.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا نیز پیش از این در سخنانی گفت: ایتالیا برای کاهش سهم و مشارکت خود در بودجه اتحادیه اروپا طی سال های آینده آماده می شود. اتحادیه اروپا نتوانسته است به یک توافق نهایی بر سر مساله مهاجرت دست یابد.