به گزارش پارس نیوز، 

برنان درباره «بحران در آمریکا» هشدار داد و گفت: آنچه که او (ترامپ) در این کشور انجام داده است، ایجاد تفرقه بین ما است... او بین آمریکایی ها تفرقه ایجاد می کند. 

رئیس سابق سیا در گفت گو با برنامه گفت و گو محور «ریل تایم» (Real Time) به میزبانی «بیل مار» که از شبکه «اچ بی ای» آمریکا پخش می شود، گفت 'ریاست جمهوری ترامپ تاثیری منفی بر فضای سیاسی آمریکا داشته و او بر این باور است که این وضعیت احتمالا بدتر خواهد شد.' 

برنان افزود: از این که رئیس جمهوری به این رویه ادامه می دهد واقعا نگران هستم او باعث تفرقه بیشتر بین ما می شود و من بسیار نگران آن هستم که این موضوع به خیابان ها بکشد. 

تصمیم ترامپ در اوایل ماه جاری میلادی درباره لغو صلاحیت امنیتی برنان باعث شده است که این دو طی هفته گذشته بارها از یکدیگر انتقاد کنند.

بسیاری از جمله خود برنان که در ارزیابی جامعه اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا نقش داشته اند، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا را به نوعی تلافی جویی به دنبال بارها انتقاد برنان از نقش رهبری ترامپ قلمداد می کنند.

برنان قبل از این که صلاحیت امنیتی اش لغو شود، چندین بار بشدت از ترامپ انتقاد کرد و بعد از این که ترامپ در «اوماروسا مانیگالت نیومن» مشاور سابقش را «سگ» خواند، در یک پست توئیتری خطاب به ترامپ نوشت: شگفت انگیز است که شما نمی توانید به کمترین استانداردهای شایستگی، نزاکت و درستی و صداقت پایبند باشید.

ترامپ «رفتار ناپایدار» برنان را دلیل لغو صلاحیت امنیتی اش عنوان کرده و به روزنامه وال استریت ژورنال گفت؛ اگر به این نتیجه برسد که یک جمهوری خواه شایستگی ندارد یا دیوانه است، حتی مصونیت امنیتی او را هم لغو می کند. 

برنان روز جمعه گفت که قصد دارد به انتقادها علیه ترامپ ادامه دهد زیرا بر این باور است که خطر سکوت کردن بسیار بالا است. 

وی گفت: این وضعیت غیرعادی است. این رئیس جمهور بسیار غیرعادی است و خطرات بالا هستند به همین دلیل تصمیم گرفتم که انتقاد کنم و در این انتقاد صریح باشم. 

برنان علاوه بر هشدار درباره تفرقه بین آمریکایی ها که ممکن است به بروزخشونت منجر شود گفت، همچنین نگران شکست ترامپ در نشست اخیرش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی در ابراز موافقت با یافته های جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است. 

رئیس سابق سیا گفت: این نشست فرصتی برای ترامپ بود تا به مسئولیت خود عمل کند و به روسیه بگوید چنین اقدامی را تکرار نکند و اگر آن را تکرار کند باید هزینه آن را بپردازد. 

وی افزود: احساس می شود که ترامپ با خودداری از چنین اقدامی به آمریکا خیانت کرده است.

به گزارش ایرنا بیش از 175 مقام پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) که در میان آنها اسامی افراد سرشناسی همچون «ویلیام برنز»، «وندی شرمن»، «آنتونی بلینکن»، «نیکلاس برنز» و «توماس پیکرینگ» به چشم می خورد، در بیانیه ای از تصمیم ترامپ در لغو مصونیت امنیتی برنان انتقاد کرده اند.

برنان گفته است که احتمال دارد از دولت ترامپ به دلیل لغو صلاحیت امنیتی اش شکایت کند.