به گزارش پارس نیوز، 

وزارت دفاع چین اعلام کرده است که برای این مانور موسوم به Vostok-۱۸ که با نام East-۱۸ نیز خوانده می‌شود، ۳۲۰۰ سرباز، ۹۰۰ دستگاه تجهیزات جنگی و ۳۰ جنگنده ارسال و خاطرنشان کرده است که حمله متقابل و استفاده از تسلیحات با گلوله واقعی را شامل می‌شود.

اریک پاون، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: از روسیه می‌خواهیم در راستای انتشار اطلاعات مانور و عملیات خود در اروپا اقدام کند تا قصد خود را به روشنی منتقل کرده و سوءبرداشت‌های احتمالی را به حداقل برساند.

یکی از مقامات پنتاگون نیز گفته است که مانور نظامی روسیه که با مشارکت چین و مغولستان انجام می‌شود، به دقت از سوی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نظارت می‌شود زیرا پیش‌بینی‌می‌شود که این عملیات استفاده شبیه‌سازی شده تسلیحات هسته‌ای را شامل شود. این مقام آمریکایی گفت: این پیام استراتژیک آنان است.

چین و روسیه هر دو در حال افزایش ظرفیت‌های خود برای به کار گیری نیروی هوایی، دریایی و زمینی بیشتر در عملیات مشترک در فواصل بلند و کوتاه هستند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه این هفته اعلام کرد که این تمرین بزرگ‌ترین مانور روسیه از زمان مانور ۱۹۸۱ شوروی است و در سیبری و خاور دور روسیه برگزار می‌شود.

این مانور در حالی برگزارمی‌شود که دولت ترامپ این دو کشور را رقبای استراتژیک آمریکا نامیده است.